prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Finsko obrazovno iskustvo nastavnica

Nastavnice Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića Ivana Imbrija i Željka Winkler od 30. rujna do 5. listopada 2024. boravile su u Finskoj, u sklopu Erasmus+ Akreditacije SŠBJJ, na promatranju nastave.

U srednjoj školi Mikkeli lukio saznale su kako funkcionira finski obrazovni sustav, školsko planiranje i dinamika, vrednovanje te koje su dominantne metode poučavanja. Školska godina je podijeljena u periode od sedam tjedana u kojima se sluša pet predmeta (obaveznih i izbornih) te je zadnji tjedan perioda rezerviran za testove. Školski sat traje 75 minuta, a škola traje od 8 ujutro do 15:30 poslije podne. Utorkom i četvrtkom škola počinje u 9:30 kako bi učenici imali vremena za sportske aktivnosti koje se prakticiraju u lokalnoj zajednici.

Nastavnica povijesti i filozofije, Željka Winkler, promatrala je nastavu društvene skupine predmeta: filozofiju, etiku, povijest i ekonomiju. Prvi dio sata posvećen je izlaganju nastavnika o temi kojom se bave, zatim dolazi aktivno učenje koje čine zadatci koje se rade u paru ili skupini te na kraju online zadatci na školskoj obrazovnoj platformi. Učenici odrađuju na laptopima zadatke, a nastavnik u realnom vremenu može pratiti što tko radi i kako je odradio zadatak. Laptope učenici dobivaju na početku školske godine sa svim materijalima i  udžbenicima koji će im biti potrebni. Upotreba laptopa je kontroverzna i u njihovom sustavu te sami primjećuju nedostatke, ali je jeftinije i ekološki održivije. Učenici bilješke vode u bilježnicama koje također dobiju na prvom satu za svaki predmet.

Nastavnica matematike Ivana Imbrija promatrala je nastavu matematike na osnovnoj i naprednoj razini, fizike i engleskog jezika. U prvom dijelu sata matematike i fizike obrađuje se teorijski dio teme, nakon toga učenici samostalno uvježbavaju zadatke različite težine. Prilikom samostalnog rada učenici se koriste digitalnim materijalima – primjerima i video-lekcijama, a nastavnici ih prate i dodatno pojašnjavaju. Cijeli postupak unosi se na online platformu te nastavnik može pratiti sve što učenik radi. Matematika je podijeljena na dvije razine – osnovnu i naprednu, a teme su: algebra, geometrija, analitička geometrija, statistika i vjerojatnost, ekonomska matematika, derivacije, a na naprednoj matematici još i vektori, trigonometrija i integrali. Na satu engleskog jezika izmjenjuju se različite metode od samostalnog čitanja i slušanja sve do rada u paru ili grupi.

Osim promatranja nastave, nastavnice su imale sastanak s Erasmus timom škole te dogovorile dolazak kolega i učenika iz Finske u Srednju školu Ban Josip Jelačić u sljedećoj školskoj godini. O školskom životu, uvjetima u kojima rade finski kolege i općenito o životu u Finskoj najviše se razgovaralo tijekom neformalnog druženja za vrijeme ručkova ili zajedničkih ispijanja kave. Jedan dan mobilnosti bio je posvećen istraživanju kulturnih znamenitosti Helsinkija te posjetu znanstvenom centru Heureka i Muzeju suvremene umjetnosti.