prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Fizika na ljetovanju

Učenici četvrtih razreda Gimnazije A. G. Matoša, Đakovo ponovili su u uvodnim satima prethodno usvojene odgojno-obrazovne ishode kroz fotografije s ljetovanja.
Profesorica je podijelila učenike u manje skupine i objasnila im koji je njihov zadatak. Svaka skupina odabrala je po dogovoru jednu fotografiju s pametnog telefona, a zatim su na odabranoj fotografiji primijenili fizikalne zakone i pojave. Nakon odrađenog zadatka svaka skupina je prezentirala svoj rad pred ostalim učenicima u razredu, nakon čega je slijedila rasprava.

Neki su učenici odabrali fotografije s maturalnog putovanja Orebić-Mljet-Korčula, ljetovanja s prijateljima, ljetovanja s obitelji, ali su svi odlično pronašli važnu ulogu fizike u fotografiji.

Na fotografiji – Brod na moru – primijenili su odgojno obrazovne ishode:

  • FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida,
  • FIZ SŠ B.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida,
  • FIZ SŠ C.3.4. FIZ SŠ D.3.4.Analizira harmonijsko titranje,
  • FIZ SŠ C.3.5. FIZ SŠ D.3.5 Objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva.

Na fotografiji – Pristanak trajekta u luku – primijenili su odgojno obrazovne ishode:

  • FIZ SŠ C.1.1. Analizira pravocrtno gibanje,
  • FIZ SŠ B.1.2.Primjenjuje I. Newtonov zakon,
  • FIZ SŠ B.1.3. Primjenjuje II. Newtonov zakon,
  • FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida,
  • FIZ SŠ B.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida,
  • FIZ SŠ C.3.4. FIZ SŠ D.3.4.Analizira harmonijsko titranje,
  • FIZ SŠ C.3.5. FIZ SŠ D.3.5 Objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva.

Na fotografiji – Popodnevna šetnjica uz more – primijenili su odgojno obrazovne ishode:

  • FIZ SŠ C.1.1. Analizira pravocrtno gibanje,
  • FIZ SŠ B.1.2.Primjenjuje I. Newtonov zakon,
  • FIZ SŠ B.1.3. Primjenjuje II. Newtonov zakon,
  • FIZ SŠ B.1.4. Primjenjuje III. Newtonov zakon i zakon očuvanja količine gibanja,
  • FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida,
  • FIZ SŠ B.2.2. Primjenjuje zakone dinamike fluida,
  • FIZ SŠ D.1.5., Primjenjuje zakon očuvanja energije,
  • FIZ SŠ C.1.7. Primjenjuje zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela,
  • FIZ SŠ C.3.4. FIZ SŠ D.3.4.Analizira harmonijsko titranje,
  • FIZ SŠ C.3.5. FIZ SŠ D.3.5 Objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva,
  • FIZ SŠ C.3.6. FIZ SŠ D.3.6. Analizira valna svojstva zvuka,
  • FIZ SŠ C.3.7. FIZ SŠ D.3.7.Primjenjuje zakone geometrijske optike.

Na fotografiji – Slika u ravnom zrcalu – primijenili su odgojno obrazovne ishode:

  • FIZ SŠ C.1.1. Analizira pravocrtno gibanje,
  • FIZ SŠ B.1.2.Primjenjuje I. Newtonov zakon,
  • FIZ SŠ B.1.3. Primjenjuje II. Newtonov zakon,
  • FIZ SŠ C.3.6. FIZ SŠ D.3.6. Analizira valna svojstva zvuka,
  • FIZ SŠ C.3.7. FIZ SŠ D.3.7.Primjenjuje zakone geometrijske optike.

Ovakvim načinom rada, maturanti su na zanimljiv i poučan način ponovili prethodno stečeno znanje iz prvog, drugog i trećeg razreda. Cilja ovakvih uvodni sati bio je potaknuti učenike na suradnju, timski rad, uvažavanje tuđeg mišljena, dijeljenje ideja pri rješavanju problema te priprema za državnu maturu iz fizike.