Dan sigurnijeg interneta (Safer Intemet Day — SID) međunarodni je dan koji se na inicijativu Europske komisije obilježava već dugi niz godina. Glavni organizator obilježavanja ovoga dana u Hrvatskoj je Hrvatski centar za sigurniji internet. Centar promiče sigurnije i bolje korištenje interneta i mobilnih tehnologija među djecom i mladima. Porast zlostavljanja djece, kao i razvoj novih oblika zlostavljanja, usko je povezan s napretkom tehnološke komunikacije. Kao najpopularnije sredstvo komunikacije i informiranja, internet je postao dio svakodnevnog života djece i mladih. Nažalost, tu su često izloženi neprimjerenom sadržaju.
Učenici predmetne nastave sudjelovali su u tri različite radionice čije su voditeljice bile njihove učiteljice. Prvu radionicu “Suradnjom do uspjeha” s učenicima šestih razreda provela je Ivana Lovrić, učiteljica engleskoga jezika, a s učenicima osmih razreda Terezija Šestak, učiteljica tehničke kulture. Tijekom radionice učenici su saznali koje informacije nije poželjno dijeliti u videoigrama, osvijestili su posljedice neprimjerenog ponašanja u videoigrama te su naučili kako se odgovorno ponašati prilikom online igranja.
Druga je radionica bila “Online izazovi – Koliko je tanka granica između zabave i opasnosti?” čiji je cilj bio razviti osobnu odgovornost učenika pri susretu s online izazovima. Iako izazovi koji se postavljaju putem društvenih mreža mogu biti prezentirani u dobrotvorne i/ili edukativne svrhe, u posljednje se vrijeme susrećemo i s onim izazovima koji su usmjereni na rizična i opasna ponašanja djece i mladih. Radionicu je s učenicima sedmih razreda provela Lea Pintarić, učiteljica engleskoga jezika. Učenicima se tijekom radionice najviše svidjela igra “Uspješno svladaj polja sva – sigurnosti na internetu reci DA!”.
Treću radionicu “Digitalni otisak” s učenicima 5. razreda odradila je Ivanka Tomić, učiteljica hrvatskoga jezika. Učenici su saznali da uvijek ostavljaju digitalne tragove kada koriste internet, a odnose se na mrežne stranice koje posjećuju, elektroničku poštu koju šalju, videozapise koje stavljaju na mrežu, online igre koje igraju, informacije koje pretražuju. Petaši su saznali i kako smanjiti svoje digitalne tragove na internetu. Na kraju svih radionica provedena je evaluacija među učenicima. Učenici su u listićima istaknuli da su im radionice bile korisne i da su mnogo naučili o ponašanju u digitalnom svijetu.