prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Generativni UI u aktivnostima cjelogodišnjeg projekta

Učenice OŠ Petrijanec za sudjelovanje u projektu “Djevojčice u STEM-u” odlučile su koristiti generativne alate umjetne inteligencije.

Uskoro završava projekt „Djevojčice u STEM-u“ koji se provodi tijekom cijele nastavne godine  2023./2024. Cilj projekta je poticanje i uključivanje djevojčica u STEM područje. U projekt su se uključile učenice škole pod vodstvom učiteljice informatike izvrsne savjetnice Jasminke Belščak.

Posljednja aktivnost, evaluacija provedenih aktivnosti u projektu, realizirana je tijekom prvog tjedana u lipnju. Analiza rezultata pokazala je kako su učenice zadovoljne s provedenim aktivnostima i kako su zainteresirane za sudjelovanje i sljedeće nastavne godine. Posebno se učenice dojmilo što su u realizaciji aktivnosti bili upotrebljavani genarativni alati koji koriste umjetnu inteligenciju.

Tijekom ove nastavne godine pomoću generativnih alata umjetne inteligencije je realizirano nekoliko projektnih aktivnosti. Na početku sudjelovanja u projektu sudionici su se trebali predstaviti na zajedničkim Padlet digitalnim pločama. Tijekom rada na projektu školska ekipa je koristila generativne alate umjetne inteligencije. Učiteljica informatike, izvrsna savjetnica Jasminka Belščak predstavila se avatarom stvorenim alatom VanceAI Avatar Genarator. Učenice su za svoje predstavljanje koristile alat HourOne.AI u kojem avatar predstavlja ekipu djevojčica bez odavanja osobnih podataka. Fotografije snimljene tijekom rada na aktivnostima zbog zaštite identiteta djevojčica pretvorene su u umjetničke slike pomoću alata  ArtGuru.AI i BeFunky Photo to Art.

Najvažniji zadatak učenica je bio istražiti aktivnosti jedne znanstvenice. Učenice su istražile kemičarku Rosalind Franklin te su napravile film o njezinim aktivnostima i otkrićima. Za ovaj projektni zadatak učenice su odlučile opet koristiti HourOne.AI zbog jednostavnosti i zanimljivosti uporabe, ali i mogućnosti dodatnog uređivanja i podešavanja videozapisa.

Dio projekta „Djevojčice u STEM-u“ je i natjecanje „Djevojčice u Informatici“. Ove školske godine po prvi puta je 12 učenica sudjelovalo na natjecanju „Djevojčice u Informatici“. Na tom je natjecanju ukupno sudjelovalo 99 ekipa iz cijele Hrvatske. Svaku ekipu čine dvije djevojčice 7. i dvije djevojčice 8. razreda. Na natjecanju su učenice ekipno rješavale zadatke iz nastavnog sadržaja Informatike. Zadatci su bili iz područja osnove informatike, programiranje, računalno razmišljanje i digitalne kompetencije. Natjecanje je održano 25. travnja online u alatu Microsoft Forms.

Aktivnosti realizirane tijekom provedbe projekta prikazane su na ESEP TwinSpace stranicama “Djevojčice u STEM-u“. Ovaj dio projekta pokrenut je početkom drugog polugodišta i sada je u posljednjoj fazi realizacije te u statusu prijave za Nacionalnu oznaku kvalitete.

Učenice su zadovoljne aktivnošću i sudjelovanjem u svim aktivnostima projekta. Raduju se sudjelovanju i u sljedećoj školskoj godini kada bi rado neke aktivnosti realizirale kroz suradnju uživo s učenicama drugih škola.