prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Gimnazija Vukovar i OŠ Dragutina Tadijanovića – korištenje alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja

Djelatnici Gimnazije Vukovar i OŠ Dragutina Tadijanovića sudjelovali u radionici “Korištenje alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja”.

Treća po redu radionica u sklopu projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” pod nazivom “Korištenje alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja” održana je 21. studenog 2016. u nama već poznatoj informatičkoj učionici škole domaćina OŠ Dragutina Tadijanovića.

Već prije samog početka radionice naš predavač, Algebrin sistemski inženjer za Microsoftove tehnologije i IT trener, Dubravko Bobovec, kreirao je grupu na Yammeru s nizom informacija vezanih za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja. Na taj smo način, već pripremljeni, mogli aktivno sudjelovati u diskusiji i razmjeni iskustva vezanih za  korištenje, ali i samu izradu digitalnih nastavnih sadržaja. Prošetali smo kroz CARNetov sustav za online učenje Loomen, (https://loomen.carnet.hr/)  i pregledali  tečajeve objavljene u Riznici digitalnih nastavnih materijala te druge tečajeve za samostalno učenje iz kategorije Otvoreni tečajevi (slobodan pristup na Portalu Nikola Tesla).

U CARNetovom Wiki okruženju (http://elacd.carnet.hr)  zadržali smo se na E-laboratorij koji sadrži set resursa i podataka o nekoliko glavnih e-learning tehnologija te obiluje linkovima na dodatne informacije, primjere, resurse i aktivnosti. Pročitali smo nekolicinu blogova izrađenih u besplatnoj platformi WordPress, a bilo je kolega koji su iz vlastitog iskustva objasnili razloge zbog čega smatraju WordPress neprocjenjivim u kategoriji izrade web stranica. (https://hr.wordpress.org/).

Nastavnici STEM predmeta (matematika, fizika, kemija i biologija) oduševili su se interaktivnim simulacijama na https://phet.colorado.edu/, pregledali smo i nekoliko interaktivnih prezentacija izrađenih u online alatu prezi https://prezi.com/  i nakon svih tih informacija pristupili konkretnom zadatku.

Prije same izrade digitalnog obrazovnog sadržaja morali smo ispuniti predložak za izradu plana digitalnog nastavnog sadržaja u sklopu kojeg smo za vlastiti sadržaj, između ostalog definirali ishode učenja, odabrali strategije i metode rada i na taj način odradili dobru pripremu za izazov koji je uslijedio – kreiranje digitalnog nastavnog sadržaja u alatu Libar unoseći tekstualne, slikovne, zvučne, i video sadržaje. Libar predstavlja online uslugu za izradu, objavu i korištenje digitalnog sadržaja primjenjivog u nastavi: multimedijskih digitalnih dokumenata, prezentacija, te e-knjiga u EPUB i PDF formatu.

Nekima je radionica bila prvi susret sa ovom uslugom, dok su neki polaznici radionice svoj prvi susret s Librom imali godinu dana ranije i to na 17. CARNetovoj korisničkoj konferenciji CUC 2015. održanoj u periodu od 18. do 20. studenoga 2015. godine. Imali smo i rad koji je sudjelovao na  CARNetovom nagradnom natjecanju pod nazivom „Pravi kaLibar za znanje“ putem kojeg su nastavnici izradom digitalnih nastavnih materijala na temu „Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije“ zasigurno potaknuli izvrsnost u izradi digitalnih nastavnih materijala. Pogledali smo i pobjednički rad „Dani otvorenog uma- DOS za učenike RN“ te prionuli izradi vlastitih sadržaja.

Svakako možemo ustvrditi da aplikaciju Libar mogu koristiti nastavnici i bez velikog tehničkog predznanja jer se odlikuje  jednostavnošću i intuitivnošću korištenja. Radove bogate tekstom, slikama, multimedijom i kratkim testovima za samoprovjeru postavili u smo u svoju grupu, prezentirali ih  i davali svoje osvrte na vlastite i prezentirane radove. Petosatna radionica završila je uobičajenom anketom i provjerom.

Nakon ove, treće po redu radionice i već dva odslušana webinara, zaista možemo ustvrditi da e-učitelj nije lako biti, ali na dobrom smo putu i sa entuzijazmom i velikim interesom iščekujemo nove izazove.

Priloženi dokumenti