Kao dio aktivnosti izradili su lutku gospodina Njokića, koji je sa svojim dnevnikom otputovao u OŠ Domovinske zahvalnosti u Kninu i OŠ Antun Klasinc u Lasinji.
Cilj ovog projekta bio je ne samo širenje poruke o hrabrosti, prijateljstvu i prihvaćanju promjena, već i poticanje učenika da kroz kreativne aktivnosti bolje razumiju i izraze svoje emocije.
Radionica je započela razgovorom o knjizi, uz pitanja koja su potaknula djecu na razmišljanje: Sviđa li ti se kuća gospodina Njokića? Bi li mogao/la živjeti među tolikim stvarima? Što misliš o njegovoj privrženosti stvarima? Što ti misliš o Margareti i njezinom čišćenju? Ova su pitanja otvorila prostor za dublju raspravu o važnosti stvari, odnosa i osobnih prioriteta. Djeca su također dijelila mišljenja o svojim navikama prikupljanja predmeta te razmišljala o tome što im pruža osjećaj zadovoljstva i sigurnosti. Za prepoznavanje i izražavanje emocija korišteni su alati poput Vreće emocija i Emoso lutaka.
Učenici su sjedili u krugu, okruženi slikama s motivima prirode, ljudi i raznih situacija. Svaki je učenik birao sliku koja ga je najviše privukla i povezivao je s vlastitim osjećajima. Knjižničarka je dala primjer odabirom slike jedrenjaka, objašnjavajući kako ju podsjeća na gospodina Njokića i njegovu hrabrost da slijedi svoje snove. Potaknuti ovim primjerom, učenici su dijelili svoje doživljaje i osjećaje, objašnjavajući zašto su odabrali određenu sliku i na što ih podsjeća. Radionica je završila zajedničkim osvrtom, tijekom kojeg su učenici razmijenili dojmove i razgovarali o tome kako su doživjeli osjećaje svojih prijatelja.
U drugom dijelu radionice učenici su sudjelovali u igri Poklanjam ti. Jedan učenik sjedio bi u središtu kruga, dok bi mu ostali darivali plišanu igračku uz simbolične poruke nadahnute pričom o gospodinu Njokiću. Poruke su bile kreativne i emotivne, poput:
Darujem ti hrabrost gospodina Njokića. Darujem ti mirno more i puno sretnih trenutaka. Darujem ti prijatelje koji će uvijek biti uz tebe.
Ova je aktivnost pomogla učenicima da izraze svoje osjećaje i pruže podršku jedni drugima. Na kraju su podijelili dojmove, naglašavajući kako im je igra pomogla da se osjećaju prihvaćeno, voljeno i povezano. Knjiga Gospodin Njokić i jedrenjak nosi snažnu poruku o osobnom razvoju i važnosti međuljudskih odnosa. Podsjeća nas da prava sreća dolazi iz odnosa s drugima, a ne iz posjedovanja stvari. Priča nas uči kako prihvatiti promjene, suočiti se sa strahovima i pronaći radost u zajedništvu. Gospodin Njokić, kroz svoju pustolovinu, pokazuje kako izaći iz zone udobnosti i pronaći ispunjenje u novim iskustvima. Izradom lutka gospodina Njokića učenici su oživjeli poruku ove inspirativne priče. Njegovo putovanje u druge škole simbolizira širenje vrijednosti prijateljstva, empatije i otvorenosti prema promjenama. Lutak je postao simbol važnosti dijeljenja i povezanosti, podsjećajući učenike da je bogatstvo u trenucima koje dijelimo, a ne u stvarima koje posjedujemo. Knjižničarka je zaključila radionicu riječima: „Baš kao što je gospodin Njokić izgradio svoj jedrenjak iz snova, i vi gradite svoj svijet iskrenošću, empatijom i prijateljstvom.“ Neka nas primjer gospodina Njokića potakne da stvorimo mjesta za sreću, nova iskustva i prijateljstva u našem životu.