Ulice Praga, poznate po svojoj arhitekturi i bogatoj povijesti, poslužile su kao kulisa za grupu entuzijastičnih edukatora koji su sudjelovali u KA1 Erasmus+ projektu “FuturED”. Ovaj tečaj okupio je nastavnike iz cijele Europe kako bi istražili koncept urbanih prostora kao dinamičnih i raznovrsnih obrazovnih okruženja.
Osnovna ideja tečaja bila je iskoristiti potencijal urbanih okolina kako bi se stvorilo privlačno i interdisciplinarno iskustvo učenja za učenike. Učitelji Martina Galić, Tihana Modrić i Tatjana Rađa iz Osnovne škole “Bol” u Splitu, Hrvatska, pridružili su se kolegama iz Njemačke, Španjolske, Portugala, Mađarske, Francuske, Italije, Slovačke i Rumunjske kako bi saznali više o mogućnostima poučavanja na otvorenom i pristupima izvanučioničkoj nastavi.
Tečaj je započeo informativnim uvodom u svoje ciljeve i planirane aktivnosti. Cilj je bio podučiti sudionike inovativnim alatima i tehnikama koje će im omogućiti učinkovito korištenje vlastitih urbanih krajolika kao obrazovnih resursa.
Prvi dan je započeo igrama za upoznavanje osmišljenim kako bi potaknuli prijateljsko i suradničko ozračje. Svaki sudionik imao je priliku izraziti svoje jedinstvene potrebe i ciljeve.
Kreativne aktivnosti kroz interaktivnu igru pričanja priča naglasile su važnost razmišljanja izvan okvira. Sudionici su također krenuli u istraživanje svojih imena i porijekla, pričajući osobne priče kako bi izgradili dublju povezanost s tradicijom područja iz kojeg dolaze, dijeleći je s kolegama što je proširilo europsku dimenziju tečaja.
Jedan eksperiment sastojao se od aktivnosti u kojoj su sudionici morali zatvoriti oči na dvije minute, kako bi se naglasila važnost prepoznavanja individualnih obrazovnih uzoraka i promicanja fleksibilnog rasporeda kako bi se smanjio stres, naročito kod učenika.
Dan je završio posjetom četvrti Karlín, gdje su sudionici upoznati s urbanim scenarijem i kombiniranim metodama poučavanja. Istraživanje ovog novog gradskog područja i susret sa Davidom Černýjevim kipom “Lilit” obogatili su razumijevanje sudionika o urbanoj dinamici.
Drugi dan je počeo zagrijavanjem sudionika izazovima da razmišljaju izvan svoje komfor zone, ističući važnost odmicanja od formalnih obrazovnih obrazaca kako bi se potakla kreativnost.
Naglasak je bio na istraživanju kulturološkog koncepta, praćenju porijekla imena gradova i korištenju vizualnih elemenata kako bi se bolje razumjele kulturne veze. Kulminacija dana bila je CITY QUEST gdje su sudionici, organizirani u timove, krenuli u misiju otkrivanja priče koja stoji iza imena Praga i rješavanja zagonetki povezanih s gradom. Ovi zadaci su ilustrirali kako različiti aspekti kulture mogu obogatiti nastavu u različitim predmetima.
Treći dan su se posvetili političkim aspektima. Sudionici su izradili plakate koji su raspravljali o političkoj situaciji u svojim zemljama. Zadatak je ujedno bio i napisati haiku na istu temu te osmisiti vizual u obliku plakata. Također su uveli osnove fotografije, podučavajući sudionike kako koristiti ovaj medij kao alat za komunikaciju. U sljedećem zadatku su, navođeni koordinatama, morali vizualno predstaviti Prag. Ovaj angažirajući pristup pružio je jedinstven i zanimljiv pogled na grad.
Četvrti dan su istraživali ključne aspekte prirode i održivosti. Rasprave su se fokusirale na izazove održivosti u urbanom okruženju, potičući kreativni brainstorming kao metodu pronalaska inovativnih rješenja. Gradski park bio je mjesto novog kreativnog zadatka – makro snimanje fotografije Lego superheroja simbolizirajući zaštitnika gradova, uz biljku koja se uklopila u tu temu. Ovaj zadatak bio je dio šireg nastojanja za izradu jednominutnih izvješća koja sažimaju perspektive o održivosti u kontekstu svakodnevnih iskustava povezujući perspektive grada iz kojeg dolazimo s urbanom organizacijom Praga.
Peti dan je obuhvatio dvije različite aktivnosti. Prvo, sudionici su kartirali svoje gradove i prezentirali svoje nalaze putem informativnih infografika, fokusirajući se na obrazovnu vrijednost kulture/umjetnosti, političkih događanja i održivosti. Alati poput Canve i Venngage dati su kao primjeri alata za izradu infografike.
Drugi zadatak uključivao je izradu pripreme za nastavu na temelju znanja i vještina stečenih tijekom tečaja. Učitelji su izradili pripreme prikladne, kako za kratke aktivnosti od 15 minuta u učionici, tako i za primjere projektnog učenja koji su obuhvaćali opsežnije zadatke.
Završni dan bio je rezerviran za evaluaciju tečaja, pregled kompetencija, povratne informacije i diskusiju. Dodijeljeni su nam certifikate o sudjelovanju na tečaju te smo svi zajedno uživali u druženju na zajedničkom izletu u Roztoky.
Nakon što su završili tečaj, vratili su se kući s obiljem inovativnih nastavnih tehnika. Tečaj ih je potaknuo da promatraju svoje gradove kao dinamične obrazovne resurse, potičući interdisciplinarno učenje i unaprjeđujući razumijevanje svojih učenika o okolini. Erasmus+ projekt “FuturED” proširio je horizonte nastavnika, otkrivajući beskrajne mogućnosti međukulturne razmjene i iskustvenog učenja. Dijeljenjem različitih perspektiva i inspiriranjem nove generacije, ovi učitelji igraju važnu ulogu u pomoći učenicima da bolje razumiju i oblikuju svijet oko sebe.