prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Harmonija u brojevima – Dan broja π

U Zdravstvenoj školi, ta proslava nadilazi puki formalitet, Dan broja π nije samo još jedan dan u kalendaru, već prilika za promicanje kreativnosti, istraživanja i rasta među učenicima.

Svake godine, 14. ožujka, svijet se pretvara u arenu slavlja, u čast jedne od najčudesnijih matematičkih konstanti – broja π. UNESCO-va inicijativa koja je 2019. godine proglasila ovaj dan Međunarodnim danom matematike predstavlja više od običnog kalendara, ona je poziv na otkrivanje ljepote i važnosti matematike u svakodnevnom životu.

Kroz raznolike aktivnosti poput predavanja, radionica i izložbe učeničkih radova, matematika postaje živa, dostupna i inspirativna. Aktivnosti i učenički radovi dostupni su na poveznici.

Jedna od zvijezda ovih aktivnosti je “Beskonačnost u svemiru” koji učenike povezuje s istraživanjima NASA-e i nadahnutim istraživanjima koja se provode u svemiru. Kroz ovo iskustvo, učenici ne samo da svladavaju koncepte π, već i shvaćaju kako se matematika primjenjuje u stvarnom svijetu, čineći je relevantnom i fascinantnom. Kriptografija, grana matematike koja se bavi sigurnošću i privatnošću podataka, također je dobila svoje mjesto u ovom slavlju. Na radionici  “Pi i kriptografija” učenici su se bavili s šifriranjem i dešifriranjem činjenica o broju π. Izazovni zadaci su im osvježavali perspektivu o tome kako matematika može biti zabavna i korisna u svakodnevnom životu.

Sudoku je popularna igra koja potiče koncentraciju i smanjuje stres te razvija ključne kognitivne vještine. Kroz aktivnost “Pi sudoku”, učenici su ne samo uživali u rješavanju zadataka, već su i razvijali svoje matematičke sposobnosti i samopouzdanje. U školi, Dan broja π ne obuhvaća samo matematičke aktivnosti, već ima i cilj razvoj ključnih životnih vještina poput kreativnog razmišljanja i suradnje. Kroz timski rad u rješavanju matematičkih izazova, učenici su unaprijedili svoje komunikacijske vještine i naučili kako uspješno surađivati prema zajedničkom cilju. Ove aktivnosti ne samo da su obilježile Dan broja π, već su i obogatile znanje i iskustvo učenika na način koji će im biti od neprocjenjive koristi u budućnosti. Učenici su naučili da matematika nije samo apstraktna disciplina, već alat koji im može pomoći da razumiju i oblikuju svijet oko sebe.

Dakle, dok slavimo Dan broja π, ne zaboravimo da slavimo i snagu zdravog uma, kreativnosti i zajedništva koje matematika može potaknuti. Jer u konačnici, ona nije samo niz brojeva – ona je ključ za rast, razvoj i uspjeh u svim sferama života. “Matematika je ključ koji otključava vrata razumijevanja svijeta oko nas. Bez nje, ostajemo zaključani u tami neispunjenog potencijala.”