18. i 19. studenoga na Sveučilištu u Velikom Trnovu u Bugarskoj održana je konferencija na kojoj se raspravljalo o promjenama u metodologiji i strategijama u nastavi povijesti. U tom su događaju sudjelovali učitelji, studenti i ravnatelji iz Ukrajine, Rusije i Bugarske. Cilj konferencije bio je stvoriti dijalog na međunarodnoj razini između učitelja povijesti i povjesničara općenito te postaviti pitanja s kojima se nastava povijesti mora suočiti u vremenu današnje tehnologije.
Jedna od sudionica konferencije trenutno obavlja tromjesečni pripravnički staž u OŠ Sesvetska Sopnica. Mariela Semova, studentica magistarskog studija povijesti Bugarske, napisala je članak o nastavi povijesti u Zagrebu. Pripravnica iz Bugarske napravila je usporedbu između metoda poučavanja u OŠ Sesvetska Sopnica i jedne osnovne škole u Velikom Trnovu. Njezin rad temelji se na razgovoru s učiteljicom povijesti Marinom Renić i nastavi povijesti kojoj je kod nje prisustvovala. Glavni je dio članka usporedba škola, ali je M. Semova istražila i ,,stvaranje učitelja“, tj. način na koji se učitelj postaje. Usporedila je praksu na Sveučilištu u Velikom Trnovu s onom na Sveučilištu u Zagrebu.
Mariela Semova bila je u prilici raditi u jednoj hrvatskoj školi te iznutra vidjeti strukturu sata i promatrati nastavne metode. Ustanovila je da razlika između bugarskog i hrvatskog školskog sustava nije velika. Neke razlike postoje, ponajviše upravne prirode, ali ne i u strategiji poučavanja. Također je bila u prilici održati nekloliko sati samostalno ili u suradnji s učiteljicom Marinom Renić.
Kao rezultat njenog rada, OŠ Sesvetska Sopnica bit će zabilježena u radu Sveučilišta u Velikom Trnovu, u knjizi koja izlazi slijedećeg mjeseca. Knjiga nosi naslov ,,Nastava povijesti i izazovi u XXI. stoljeću” te obuhvaća raznolike teme: plan poučavanja 2030., interaktivne metode, rodne studije, perspektivu mladih učitelja itd.
Mariela Stojanova Semova
(prevele Ema Dumančić i Marina Marić (7.r. OŠ Sesvetska Sopnica))