U prvom su krugu natjecanja, učenici trebali izraditi svoje ideje kroz poslovne planove, a jedanaest najboljih timova ili pojedinaca plasiralo se u drugi i finalni krug natjecanja. Finale je održano u Zagrebu u prostorima EFFECTUS veleučilišta, 4. travnja 2023. na kojemu je 11 najboljih timova pred stručnim žirijem prezentiralo svoje poslovne ideje. Među finalistima bile su i dvije učenice škole – Lara Grlić i Lara Šijanović, sa svojim proizvodom GLEE (Glagolitic Latin Educational Experience).
GLEE je didaktičko pomagalo namijenjeno djeci koja žele upoznati glagoljicu a u potpunosti je izrađen je na 3D pisaču. Ovaj proizvod kombinira zabavu i edukaciju čime djeci olakšava učenje staroslavenskog pisma. Interaktivnost GLEEa podiže razinu koncentracije, povećava kapacitet memorije i brzinu procesuiranja informacija te razvija vizualne mnemotehnike.
Izgled i dizajn GLEE-a privlačni su oku, a 3D ispis glagoljice čini suvremeni primjer očuvanja hrvatske kulturne baštine. Savladavanje glagoljice uz GLEE-u jednostavnije je a dokaz ovoj tvrdnji potkrijepljen je nizom održanih radionica u Gradskoj knjižnici Vukovar s učenicima osnovnih škola gdje su uočene prednosti upotrebe GLEE-a u procesu učenja glagoljice, zahvaljujući kojoj su učenici brže i jednostavnije savladavali izazovne zadatke. Pomagalo se sastoji od abecednih pločica za glagoljicu i latinično pismo te povezuje tehnologiju današnjice, hrvatsku kulturnu baštinu te drevnu znanost. Ovaj proizvod ima za cilj olakšati i omogućiti istovremeno učenje slova latinice i glagoljice na interaktivan i zanimljiv način što cjelokupni proces učenja čini ugodnim iskustvom.
U današnje vrijeme, kada su digitalni uređaji sveprisutni, nije jednostavno zainteresirati djecu za učenje i usvajanje novih znanja. Stoga su učenice vukovarske gimnazije razradile ideju i izradile obrazovno pomagalo kojemu je osnovna funkcionalnost njegova primjenjivost u nastavnom procesu. GLEE, može pomoći u rješavanju brojnih izazova s kojima se susreću učitelji i učenici u procesu poučavanja i učenja hrvatskog jezika. Jedan od potencijalnih problema je nedostatak vizualne pismenosti kod djece. Upotreba GLEE-a s latiničnim i glagoljičnim slovima omogućuje djeci vizualno prepoznavanje i povezivanje slova što izravno doprinosi razvoju vještina čitanja i pisanja.
Drugi potencijalni izazov kojemu pomagalo može udovoljiti je unapređenje logičkih sposobnosti. Uspoređivanjem, razlikovanjem i povezivanjem dva različita skupa slova i znakova, razvijaju se kognitivne sposobnosti i logičko razmišljanje. Osim toga, upotreba pomagala s latinicom i glagoljicom doprinosi i očuvanju kulturne baštine i nacionalnog identiteta, što je važno za djecu koja se odgajaju u okruženju u kojem se njeguje i cijeni glagoljica. Primjena pomagala može potaknuti interes djece za daljnjim izučavanjem glagoljice i povijesti hrvatskog jezika, što izravno doprinosi razumijevanju, poštovanju i očuvanju kulturne baštine te razvija osjećaj pripadnosti svojoj kulturi. Budući proizvod može biti izrađen u raznim bojama, svojim dizajnom može utjecati na povećanje interesa i motivacije (kod djece različite dobi) za učenjem. Uz GLEE učenici indirektno razvijaju motoričke vještine, koordinaciju ruku i očiju, kao i sposobnost fokusiranja i koncentracije što je od velikog značaja za njihov cjelokupan razvoj i napredak.
Iako proizvod vukovarskih gimnazijalki nije osvojio titulu Ideje godine, njihovo sudjelovanje na natjecanju donijelo im je nova poduzetnička znanja i vještine. Kroz proces razrade poslovne ideje, tržišnog plasmana, osmišljavanja marketinških aktivnosti za ciljane skupine, izrade financijskog plana i financijske isplativosti te učenja o društveno odgovornom poslovanju, učenice su stekle vrijedna iskustva. Zahvaljujući novim znanjima i iskustvima, nadaju se i vjeruju kako će uspjeti ostvariti svoju viziju i doprinijeti razvoju obrazovnog sustava u kojemu će njihov proizvod pronaći svoje mjesto i postati dostupan školama i učenicima te kod učenika potaknuti interes za daljnjim izučavanjem glagoljice i hrvatske kulture.