prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

„Identifying Barriers to Learning – A Special Educational Needs Masterclass“

U sklopu Erasmus+ projekta „KA1 GREEN SKILLS AND INNOVATION FOR INCLUSIVE GROWTH“ učiteljica Valentina Boc Perus iz Osnovne škole Pantovčak u Zagrebu sudjelovala je na tečaju „Identifying Barriers to Learning – A Special Educational Needs Masterclass“. Sudjelovali su polaznici iz Ujedinjenog Kraljevstva, Litve, Irske, Rumunjske, Njemačke, Srbije i Hrvatske.

Detaljno su objašnjene specifične teškoće u učenju koje imaju djeca s disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom, dispraksijom, autizmom, ADD-om i ADHD-om. Posebnan naglasak je stavljen na važnost ranog i točnog dijagnosticiranja. Voditeljica tečaja bila je Jacquie Ashton Smith, stručnjakinja u području posebnih potreba, specijalizirana u radu s osobama s autizmom. Sudionicima je u mnogo praktičnih primjera, video materijala i vlastitih iskustava približila i protumačila način razmišljanja i funkcioniranja osoba s posebnim potrebama. Sve je polaznike potaknula da u svom radu imaju više razumijevanja i koriste podučavanje kroz više izvora i medija.

Učiteljica Valentina je tijekom pet dana učila o utjecaju poteškoća na psihološki, socijalni i emocionalni razvoj osobe koja ju ima. Poseban naglasak stavljen je na potrebu razvijanja otpornosti kod učenika. U primjerima su saznali koje tehnike mogu pomoći u radu s učenicima sa specifičnim teškoćama. U radu s učenicima s dispraksijom mogu pomoći posebno oblikovane olovke, nagnuti radni stolovi, otežani prsluci, ploča za balansiranje, lopta za pilates i slično. Kao i kod ostalih poteškoća važno je razvijati samopouzdanje i otpornost učenika s teškoćom.

Navedeno je mnogo ideja koje mogu pomoći i biti potpora u učenju kod učenika koji imaju disleksiju i disgrafiju. Neke od njih su pjesme, obojani papiri, ravnala za praćenje čitanja, davanja više vremena, korištenje većeg fonta, igre memorije i brojne druge. Učenicima s poremećajima pažnje može se pomoći tako da  se prvenstveno pruži puno razumijevanja. Korisne su i strategije organizacije vremena i prostora, rasporedi, tablice sa zadacima, slikovni prikazi, sheme uz puno podrške i empatije. Strategije kojima se može pomoći učenicima s diskalkulijom su davanje kratkih i jednostavnih uputa. U nastavi je dobro koristiti pokrete, ritam i glazbu, crtati matematičke probleme, dopustiti korištenje konkretnih materijala, poticati i ohrabrivati i drugo.

Predavanje je bilo obogaćeno primjerima uspješnih ljudi kojima su dijagnosticirani poremećaji i poteškoće u učenju. Oni su zbog specifičnog načina na koji njihov mozak funkcionira pronašli jedinstvene načine rješavanja problema. Na kraju tečaja još jednom je stavljen naglasak na prepoznavanje i dijagnosticiranje specifičnih teškoća u učenju. Također je naglašena važnost razvijanja samopouzdanja i otpornosti kod učenika s teškoćama. Kako bi učenici s teškoćama mogli razvijati se i ostvariti svoj potencijal potrebno je raditi na razvijanju njihovih kompetencija. Dobro je osnaživati samouvjerenost, veze s drugima, karakter, doprinos, svladavanje i kontroliranje teškoća.