Svaka društvena mreža ima svoje karakteristike i posebnosti po kojima se razlikuje od drugih i zbog čega svaka od njih privlači drugačiju skupinu korisnika. Različitost u pristupu najbolje se vidi kod najpopularnijih influencera na svakoj od njih. Primjerice, dok na YouTubeu najpopularniji influencer igra videoigre i vodi svoje pratitelje svijetom videoigara, na Instagramu je to jedan od najvećih svjetskih sportaša, a na TikToku djevojka koja se bavi plesom.
Cilj je ovih zadataka da potaknete učenike na pretraživanje sadržaja na internetu i pronalaženje vjerodostojnih i pouzdanih izvora informacija.
- Potaknite učenike da zajedno s vama na internetu istraže koje su najpopularnije društvene mreže na svijetu i u Hrvatskoj. Možete koristiti brojne korisne stranice kao što su medijskapismenost.hr, ali i Statista, stranica na kojoj će učenici pronaći navedene podatke.
- U Hrvatskoj i svijetu trenutačno je vrlo popularna društvena mreža TikTok. Potaknite učenike da istraže u kojoj je državi stvorena ta društvena mreža i iz koje je mreže nastala.
- Istražite tko su najpopularniji influenceri na društvenim mrežama i platformama navedenima u uvodnom tekstu ovog zadataka – YouTubeu, Instagramu i TikToku. Podatke također možete pronaći na stranici Statista, ali i pretraživanjem interneta. Nakon što pronađete najpopularnije influencere na svakoj od navedenih mreža, istražite sljedeće:
- Čime se bave?
- Koliko imaju godina?
- Kakve sadržaje objavljuju?
- Koliko imaju pratitelja?
- Koliko dugo imaju otvorene profile na toj mreži?
- Jesu li bili poznati u javnosti i prije nego su postali influenceri na društvenim mrežama?
- Što mislite zašto su postali toliko popularni?
- Usporedite kanal najpopularnijeg youtubera na YouTubeu i njegov profil na Instagramu. Po čemu se razlikuju? Kakve informacije taj influencer objavljuje na jednom društvenom mediju, a kakve na drugom? Što na temelju toga možemo zaključiti o karakteristikama tih medija?
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.