Iz brošure “Djeca i vrijeme pred ekranom – dobar početak“, koja je objavljena na portalu Medijska pismenost u partnerstvu s Veleposlanstvom Kraljevine Norveške u sklopu 2. Dana medijske pismenosti, prenosi prijedloge što napraviti kako biste se osigurali kad je riječ o kupnji u programima i aplikacijama.
U velikom se broju igara brže napreduje kada se troši novac − to može biti virtualni novac (zvijezde, zlatne poluge i druge stvari koje se skupljaju igranjem) ili stvarni novac. U igrama i uslugama koje se preuzimaju besplatno korisnici ih “plaćaju” gledanjem reklama i videa koji ih potiču na kupnju novih igara ili davanje osobnih podataka.
Djeca mogu imati poteškoća sa shvaćanjem razlike između virtualnog i stvarnog novca u igrama, novac je sam po sebi apstraktan. Mnogo je igara toliko intuitivno da djeca mogu igrati i kupovati stvari bez pomoći odrasle osobe. Na taj se način može trošiti stvarni novac, a da toga nisu svjesni ni djeca ni roditelji/odrasli.
Većina tableta i pametnih telefona ima opciju ograničavanja kupnji aplikacija i novih usluga. Evo nekoliko stvari koje možete provjeriti.
U trgovinama je na većini igara i usluga označeno ako je u njima moguće trošiti novac. (Naprimjer piše: Moguća kupnja unutar aplikacije.)
Ako se pravi novac može potrošiti na uslugu, postoji cjenik u trgovini aplikacijama. Proučite ga prije nego što odlučite koji ćete tip pristupa omogućiti djetetu kada je u pitanju trošenje novca na usluge.
Provjerite postavke na uređaju:
- Možete li postaviti ograničenje na kupnju u aplikacijama?
- Želite li omogućiti kupnju u ograničenom vremenskom okviru? Kakav vremenski okvir uređaj ima?
- Možete li postaviti ograničenje na kupnju u trgovini aplikacijama?
Želite li da vaše dijete ima puni pristup kupnji usluga i unutar aplikacija?
Koji tip zaporke želite koristiti i želite li da vaše dijete zna zaporku?
- Želite li da vas dijete pita prije preuzimanja novih sadržaja?
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.