prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Inkluzija u Portugalu

Iskustva dosadašnjih nekoliko Erasmus+ mobilnosti u području inkluzije učenika s teškoćama u razvoju i kreativnosti u nastavi, u kojima sam sudjelovala kao stručna suradnica psihologinja iz Osnovne škole Pantovčak u Zagrebu, bila su vrlo korisna i kao takva iznimno su vrijedna za širenje horizonata i stjecanje profesionalnih kompetencija i humanih vrijednosti.

Zadnja mobilnost održavala se u Sesimbri u Portugalu. Razmjenjujući iskustva europskih obrazovnih politika, polaznici su i praktično upoznali portugalski sustav inkluzije  putem posjeta različitim vrstama škola. Na početku tečaja „metodom vlastite kože“ polaznici su se senzibilizirali na teškoće osoba s invaliditetom kao npr. slaganjem puzzla i reljefnih domina s povezom na očima.

Nacionalna legislativa omogućava postojanje nekoliko referentnih centara koji „skrbe“ o inkluziji učenika u školama osiguravajući sredstva za komunikacijske tehnologije i podržavajuće tehnologije ovisno o potrebama učenika: asistivnu tehnologiju, u rasponu od specijaliziranih tipkovnica (uključujući Brailleovo pismo i uvećane tipke, tipkovnice za učenike s neuromišićnim teškoćama), uređaja koji pomažu u držanju olovke do skenera C PEN ExamReader za učenike s disleksijom. Putem praktičnog rada polaznici su upoznali različite aplikacije za učenike s teškoćama u razvoju na Apple-u i Android uređajima, kao primjerice “Letra kid cursive”, “MATIX” i “Brain PLUS”.

Polaznike je oduševila relaksirajuća soba (Snoezelen Room) puna svjetla različitih boja, ugodne opuštajuće muzike, udobnog vodenog kreveta, opremljena predmetima različitih boja dostupnih za dodirivanje i relaksirajućih mirisa. Snoezelen Multy-Sensory Environments je relaksirajući prostor koji pomaže učenicima smanjiti uznemirenost i anksioznost, ali i stimulirati i ohrabriti za komunikaciju. Primjer sustava skrbi o učenicima s teškoćama u razvoju po pitanju inkluzije učenika u redovne razrede upućuje na razumijevanje važnosti suradničkog rada raznih institucija koje izravno skrbe za te učenike.