prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Inkluzivnost u redovnoj nastavi engleskog jezika

Ove su školske godine učenici petih i šestih razreda Osnovne škole Pavao Belas sudjelovali u međunarodnom eTwinning projektu “A small heart can hold a lot of kindness” sa sedam učiteljica iz škole.

Inkluzivna nastava pruža i djeci s teškoćama i neurotipičnoj djeci priliku za osobni rast i razvoj. Učenici s teškoćama su u prilici kroz oponašanje učiti i razvijati samopouzdanje. Istovremeno, neurotipični učenici uče o različitostima i razvijaju samopoštovanje zbog pomaganja vršnjacima. Da je sve to moguće i u redovnoj nastavi engleskog jezika pokazao je eTwinning projekt “A small heart can hold a lot of kindnesss”. Projekt je trajao cijelu nastavnu godinu. Uključio je preko 40 djece od predškolske dobi do srednjoškolskih učenika i preko 30 učitelja iz pet zemalja: Litve, Rumunjske, Grčke, Turske i Hrvatske. Bili su uključeni i cijeli razredi djece s razvojnim teškoćama, poput razreda iz Turske. Zajednički jezik projekta je bio engleski jezik, kojim mnogi učenici s razvojnim teškoćama nerijetko komuniciraju poput svojih vršnjaka. Poruke na Braillevom pismu

U okviru projekta provodile su se različite aktivnosti koje su dodatno osnaživale zajedništvo i razumijevanje među učenicima. Učenici su aktivnosti odrađivali u svojim školama. Materijale su postavljali na zajedničku platformu koristeći različite digitalne alate. Na kraju projekta tijekom zajedničkog webinara s velikim entuzijazmom su podijelili svoje dojmove i misli o najdražim aktivnostima.

Dan prijateljstvaPosebno emotivan trenutak bio je nastup najmlađih sudionika iz rumunjskog vrtića koji su svojim pjevanjem i pozdravima uljepšali susret. Rekli su par riječi i učenici s teškoćama iz grčke srednje škole, konkretno učenici iz spektra autizma, također i učenici s teškoćama iz Turske. Unutar svojih mogućnosti učenici svih škola i vrtića su dali doprinos, većina na engleskom jeziku a neki i na materinskom jeziku. Video sastanak je bio još jedan korak naprijed u promicanju svijesti o potrebama najranjivijih skupina u društvu te u izgradnji boljeg i suosjećajnijeg okruženja za sve nas.

Neki od istaknutih događaja bili su Dan osoba s invaliditetom koji su iskoristili za uvježbavanje davanja uputa za kretanje. Učenici su radili u parovima, pri čemu je jedan imao povez na očima, a drugi na engleskom davao upute. Dan Braillevog pisma je učenike naučio važnosti Braillevog pisma i njegovom utjecaju na osobe s oštećenjem vida. Na satu engleskog učenici su se upoznali s Braillevim pismom na engleskom jeziku te pomoću njega pisali poruke. Naučili su da svaki jezik ima svoje Braillevo pismo.

Dan bolesnika poslužio je za podizanje svijesti o potrebama i pravima bolesnika kroz kreativne aktivnosti. Učili su pružati prvu pomoć i imenovati materijal na engleskom. Obilježili su Dan crvenih nosova crtežima i kratkim tekstovima na engleskom. Dan sindroma Down prošao je uz pisanje poruka podrške i izrađivanjem šarenih čarapa. Ljubičasti dan poslužio je razmjenjivanju sadržaja usmjerenih na podizanje svijesti o epilepsiji. Na Dan svjesnosti o autizmu su pružili podršku osobama s autizmom. Sve aktivnosti su opisali na engleskom jeziku i sve su uspješno uklopljene u kurikulum engleskog jezika za šesti razred.