Na nastavi, u školi istražuje se i uči. Nastavni predmet Prirode i društva je predmet u kojem najčešće učimo na taj način – istraživačkim pristupom. Odlazimo na izvanučioničku nastavu u prirodu, istražujemo čitajući knjige, enciklopedije, internetske stranice, boraveći u školskoj knjižnici. Uči se i istražuje u skupinama, u paru i individualno. Važno je napisati i naglasiti međurazrednu suradnju učenika trećih razreda škole koji se na taj način upoznaju i druže, razmjenjuju svoja iskustva i znanja.
U trećem razredu osnovne škole prolazi se nastavnim sadržajima koji se odnose na grad i županiju i to je učenicima posebno zanimljivo. Jedna od tema koje uče u trećem razredu su Poznate osobe u zavičaju. Sadržaje koje radimo na nastavnim satovima prilagodimo kurikulumu i učenicima. Uče se cijelu školsku godinu korelirajući ih sa svim redovitim nastavnim sadržajima iz svih nastavnih predmeta. Jedan od prvih zadataka koje su učenici dobili je istraživanje o poznatim osobama u zavičaju.
Radili su individualno. Istraživali su kod kuće i u školskoj knjižnici. Na nastavnom satu Prirode i društva upoznali su koje su to poznate osobe živjele u zavičaju. Sljedeći zadatak bio je da učenici u paru istraže zašto su te osobe važne i poznate. Svaki par dobio je zadatak da istraži jednu do dvije osobe. Neki učenici su toliko bili zainteresirani za rad da su istraživali i nekoliko osoba. Smjeli su koristiti sve dostupne izvore znanja: knjige, enciklopedije, internetske stranice, istraživati u školskoj i gradskoj knjižnici…
Istraživanje je trajalo dva tjedna. O svemu što su učenici istraživali izvješćivali su ostale učenike na svim nastavnim satovima, povezivali nastavne teme i predmete s poznatim osobama. Na nastavnom satu Hrvatskog jezika čitali su dječji roman Čudnovate zgode šegrta Hlapića i Priče iz davnine i tako upoznali Ivanu Brlić Mažuranić.
Pogledali su i igrani film Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Ivanu Brlić- Mažuranić upoznali su kao važnu stanovnicu grada i županije. Zanimljivosti o njoj posebno suvezali uz nastavne sadržaje o gradovima u županiji i grad Ogulin u kojem je rođena. Na satu likovne kulture kredom i ugljenom nacrtali su njezin portret.
Pridružili su se i e-Twinning projektu “Poznate osobe u zavičaju”. Na nastavnom satu Likovne kulture upoznali su slikaricu Slavu Raškaj, slikare Daniela Butalu i Vjekoslava Karasa. Pridružili su se e -Twinning projektu “U svijetu likovnih umjetnika” i pokušali slikati kao Slava Raškaj i Daniel Butala.
Povijesne osobe koje su upoznali su kasnije nacrtali na satu Likovne kulture ugljenom i kredom. Obišli su Galeriju Vjekoslav Karas u Karlovcu. Istražili su na kojim zgradama u gradu Karlovcu se nalaze murali poznatih osoba. Na nastavnom satu Matematike pričali su o Nikoli Tesli i slušali što su učenici istraživali. Jedan od zadataka bio je da učenici istraže koje važne zgrade u gradu nose imena poznatih osoba.
Pročelja tih zgrada naslikali su na nastavnom satu Likovne kulture u kombiniranoj tehnici akvarela i flomastera.
U Gradskom muzeju Karlovac organizirali su izložbu s likovnim radovima naših učenika povodom rođendana grada. Istražili su koje su poznate osobe iz bliže prošlosti i sadašnjosti naši sugrađani. Tu su učenici nabrojali mnoga poznata imena: Danielu Trbović, Zrinku Cvitešić, Davora Gopca, Ivanku Boljkovac, Marijana Radanovića, svećenika pokretača izgradnje Nac. svetišta sv. Josipa na Dubovcu, …
Učenicima je toliko bila zanimljivo ovo istraživanje da su sami napisali scenarij za film “U svom filmu s poznatim osobama našega grada” koji su snimili uz pomoć učiteljica.
Taj film krajnji je rezultat ovog istraživanja o poznatim osobama u zavičaju koje su provele s učenicima. Istraživanje je predstavljeno i na Međunarodnoj konferenciji za učitelje razredne nastave, obrazovne stručnjake i znanstvenike u primarnom obrazovanju Pogled u učionicu – od tradicije do suvremenosti kao primjer dobre prakse.
Prilažu i prezentaciju s izlaganja na Međunarodnoj konferenciji za učitelje razredne nastave, obrazovne stručnjake i znanstvenike u primarnom obrazovanju Pogled u učionicu – od tradicije do suvremenosti kao primjer dobre prakse.