prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Interferencija na tankim filmovima

Učenici četvrtog razreda Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu sudjelovali su u projektu “Interferencija na tankim filmovima” koji je osmislila profesorica fizike. Cilj projekta bio je uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.

Učenici četvrtog razreda Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu sudjelovali su u projektu “Interferencija na tankim filmovima” koji je osmislila profesorica fizike. Cilj projekta bio je uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.

Nakon usvojenog odgojno obrazovnog ishoda FIZ SŠ D.4.1. Analizira valnu prirodu svjetlosti, učenici su krenuli u realizaciju projekta. Na satu fizike dobili su projektni zadatak s detaljnim uputama. Istraživanje su provodili u manjim grupama i svaka je grupa imala svoj zadatak. Prva grupa je imala zadatak sastaviti pribor za izvođenje pokusa i postaviti hipotezu. Druga grupa je izvodila pokus i objašnjavala izvođenje pokusa. Treća grupa je donosila zaključak nakon kojeg je slijedila rasprava, a četvrta grupa je napravila kratak video uradak.

Na početku sata učenici su ponovili interferenciju valova, uvjete za interferenciju, konstruktivnu i destruktivnu interferenciju te promjene faza zbog refleksije. Pri izvođenju pokusa koristili su: plastične štapove, uže, posudu s vodom i likvi. Objasnili su da elektromagnetski valovi putuju iz medija indeksa loma n1 u medij indeksa loma n2 te prilikom refleksije doživljavaju promjenu u fazi 180° kad je n2 > n1, a da promjene u fazi nema prilikom refleksije vala ako je n2 < n1. Ako se tanki film nalazi između dva različita medija, od kojih jedan ima niži indeksa loma od filma a drugi veći indeks loma, uvjeti za konstruktivnu i destruktivnu interferenciju se mijenjaju.

Cilj projekta bio je stjecanje znanja kroz eksperiment , razvoj prirodoznanstvene pismenosti i razvijanje suradničkih vještina. Učenici su ostvarili dobru komunikaciju jedni s drugima, uspješno su surađivali, dijelili ideje, koristili odgovarajuću digitalnu tehnologiju pri izradi videa te se dobro zabavili i proveli sat izvan učionice.