Glavni mu je cilj olakšati nam život, učiniti ga ugodnijim i osloboditi nas obavljanja niza rutinskih i monotonih poslova.
IoT je danas sastavni dio našeg života i bilo što ima priliku postati IoT uređaj, pod uvjetom da se može spojiti na internet i transformirati se na način da je u mogućnosti prenositi informacije. Tom prilikom IoT obrađuje i analizira informacije te na temelju njih donosi zaključke i poduzima potrebne korake za postizanje postavljenog cilja. Internet stvari nisu samo puka automatizacija, već i mogućnost programiranja algoritama kako bi podatke dobivene iz različitih izvora transformirali u nova rješenja podižući optimizaciju i automatizaciju podataka, digitalnu preobrazbu i omogućavajući potpuno nove aplikacije i uređaje.
Postoje razne vrste pametnih uređaja poput žarulje ili termostata koji se pale i gase putem mobilne aplikacije. Jednako tako naše kuće i automobili postali su „pametniji“ nego ikada prije, a infrastruktura koja nas okružuje (ulica, rasvjeta, semafori, dizala) sadrži sve veći broj senzora neophodnih za održavanje i sigurnost.
IoT u obrazovanju prvenstveno susrećemo u primjeni digitalnih i internetskih pametnih uređaja za učenike i nastavnike u školi i razredu. Pametne ploče zamijenile su klasične (zelene) školske ploče, bijela ploča osim za pisanje markerom, koristi se za prikazivanje slika, grafika, video zapisa, raznih internetskih sadržaja. Interaktivne ploče prepoznaju, prikupljaju, pamte i šalju informacije, čineći cjelokupan proces učenja i poučavanja dinamičnijim i zanimljivijim. Velik dio obrazovnih platformi prilagodio je digitalne zapise (na primjer e-knjige) u formate koje se mogu preuzeti i dostupne su sa značajkama zumiranja i spremanja, a tableti i pametni telefoni obogaćeni su brojnim obrazovnim aplikacijama.
Uređaji i sustavi temeljeni na IoT-u mogu se učiniti još učinkovitijim korištenjem proširene stvarnosti koja svojom grafikom i audio zapisom pruža poboljšane detalje i 3D viziju sadržaja kojeg poučavamo. Implementacija proširene stvarnosti zahtjeva internetsku vezu, pametni telefon / tablet i AR (Augmented Reality) obrazovne aplikacije (poput Experience Real History, World Brush, Curiscope, Minecraft Earth, AR LEGO, BBC Civilizations, Mission to Mars, Sketch AR, AR Ruler ili popularni Snapchat). S obzirom na prednosti IoT-a i široko područje djelovanja, sve je više obrazovnih platformi koje implementiraju IoT sa značajkama proširenog obrazovanja (Blackboard, ClassDojo, Tynker, Kaltura, Khan Academy, Coursera, edX, Codeacademy ), a s novim naprednim funkcijama Wi-Fi 6 otvara se i sve veća mogućnost za korištenje uređaja iz domene Internet stvari u školama.
IoT tehnologija koristi se kao pomagalo osobama s teškoćama u razvoju kako bi podigli razinu svoje samostalnosti i neovisnosti. Na primjer učenik s oštećenjem sluha može pretvoriti glas u tekst, učenik s oštećenjem vida može primijeniti glasovnog asistenta za stvaranje audiosadržaja ili na primjer koristiti VR slušalice (slušalice s virtualnom stvarnošću) za gledanje pametne ploče. Međusobno povezani mikrofoni, tableti, IoT i VR (Virtual reality) uređaji mogu pružiti poticajno i inkluzivno okruženje.
Učenike je moguće uključiti u projekte primjerice Junior Engineer Academy 2.0 i Generacija NOW u organizaciji Hrvatskog Telekoma (HT) i Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) kojima je cilj potaknuti zanimanje djece i mladih za tehnička, inženjerska i znanstvena zanimanja kroz povezivanje postojećih i novih znanja u području tehnologije pri izradi kreativnih IoT projekata. Sa sve većom popularnošću, ovu tehnologiju učenici prilagođavaju u mnogim malim i velikim projektima primjenjujući ju u raznim područjima poput kućne automatizacije, nadzora okoliša, upravljanja infrastrukturom i energijom, a novi koncepti korištenja strojnog učenja zajedno s IoT-om postaju sve popularniji.
Brisanjem granica između našeg digitalnog i fizičkog svijeta, IoT tehnologija pokreće napredak i inovacije u mnogim područjima. Nove i uzbudljive aplikacije Interneta stvari čine naš svijet efikasnijim, inkluzivnijim i povezanijim nego ikad, a školama pružaju mogućnost za bolju povezanost i suradničku budućnost za obrazovanje.