Odaziv na Javni poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske za poticanje čitanja u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj učinili su nizom aktivnosti koje su proveli u školskom, predmetnim i međupredmetnim kurikulumima, a projektne aktivnosti potaknule su razvijanje čitateljske kulture i stvaralaštvo.
Kako škola ponosno nosi ime hrvatskog Andersena, ne čudi da su promicanju čitanja poticali učenici i djelatnici škole. Ivana Brlić-Mažuranić proslavila je svoj rođendan u 2021. godini uz aktivnost “Tajnovitih knjiga”. Učenici su birali knjige prema motivirajućim citatima. Preuzeli su nekoliko uloga. Bili su knjižničari. Samostalno su upisivali signaturu motivirajuće “tajnovite knjige”. Nakon pročitane knjige, postali su književni kritičari i poduzetnici, koji su trebali i druge potaknuti na čitanje njihove knjige. Predstavljali su knjigu suvremenom obradom lektire uz dramske metode (igranje uloga, monologe likova, dramatizacije scena, kostimiranje u književnog lika, kazalište sijena i sl.) te na spomenute načine poticali i ostale učenike da posegnu za njihovim pročitanim naslovima. Neizostavna je bila i pizza-lektira, lektira kao TV, lektira iz vrećice, dizajniranje lektirne majice kao novog modnog detalja u obliku anotacije.
Uz integrirani dan Europski dan koji je obilježen 26. rujna 2021. godine, učenici su prevodili djela hrvatskih pjesnika Dobriše Cesarića, Dragutina Tadijanovića i Grigora Viteza na europske jezike. Blackout poezija istaknula je tematiku pjesama, a mogle su se čuti pjesme spomenutih pjesnika na svim jezicima u izvedbi učenika petih, sedmih i osmih razreda. Do izražaja je došlo i učeničko stvaralaštvo uz kreiranje videonajave za e-Lektire u sklopu Konferencije za korisnike uz stručno vodstvo prof. hrvatskoga jezika i književnosti Višnje Kokanović. Uključivanje u Nacionalni projekt “Čitanjem do zvijezda” koji je povezao je učenike viših razreda u poznavanju pročitanih djela, uspoređivanju gledanih istoimenih filmova i kreiranju uratka uz knjige i filmove, učenici su se odazvali na natjecanja uz spomenuti projekt. Poticaj čitanju dobio je i vizualni identitet u holu škole. Jedan dio školskog hodnika pretvoren je u otvorenu čitaonicu. Na prijedlog Stručnog vijeća Jezik učenici su na izvannastavnim aktivnostima izrađivali klupe i stolice od drvenih paleta čime su i osvijestili važnost recikliranja. Uslijedio je samoinicijativni učenički doprinos opremanju otvorene čitaonice. Stripovi, knjige, časopisi ubrzo su postali dostupni svima bez zaduživanja, a školski hol pretvoren je u manji dnevni boravak. Mali i veliki odmori postali su prilike za susret s knjigom koji će, nadaju se, postati navika i potreba za čitanje iz užitka.