Glavni motiv posjeta bila je edukacija, usavršavanje vještina i kompetencija te upoznavanje s novim metodama podučavanja koje potiču veću zainteresiranost učenika na nastavne sadržaje iz povijesti.
Seminar pod nazivom „Smile – Schools Museums Internet Learning Education” održan je u Stockholmu, na temu istraživanja europske kulturne baštine s naglaskom na značenje pojma “europljanin” kroz posjete muzejima te prikaz brojnih aspekta identiteta.
Ovaj seminar stavlja naglasak na prenosive vještine koje se mogu koristiti direktno u učenju i podučavanju Tečaj istražuje neke osnovne interpretacije muzejskih vještina i koncepata te pomaže polaznicima da nauče muzeje kao složene i višeslojne, a sve to uz korištenje mobilnih metoda eLearning za učenje izvan učionice.
Veliki dojam na mene je ostavio odnos prema baštini, otvorenost i pristupačnost muzeja građanima svih uzrasta. Impresionirao me posebno najstariji muzej na otvorenom Skansen. Muzej je osnovao 1891., antropolog Arthur Hazelius na otoku Djurgården u Stockholmu s ciljem očuvanja Švedske ruralne kulture. Ovaj park-muzej je minijaturna kopija Švedske. Osnovni cilj muzejske postavke je upoznati posjetitelje s tradicionalnim životom ove zemlje u raznim epohama. Zaposlenici u muzeju i vodiči obučeni su u tradicionalne švedske nošnje. U muzeju se nalazi oko 160 povijesnih drvenih farmi i kuća iz cijele zemlje. Na farmama obitavaju životinje tradicionalnih vrsta o kojima brinu farmeri kostimirani u skladu s vremenom. U Zoološkom vrtu i Akvariju nalaze se domaće i egzotične vrste. Dječji cirkus, Zoološki vrt i igrališta čine Skansen osobito privlačnim za obitelji.
Tijekom seminara naglasak je bio na stjecanju i usavršavanju praktičnih vještina poput planiranja i organiziranja, na projektu upravljanja te na analitičkim vještinama kao što su smisao za inicijativu i poduzetništvo, učiti kako učiti, razvijanju interpersonalne i socijalne kompetencije, poboljšanju emocionalne vještine (npr. imaju više samopouzdanja), kulturne osviještenosti te na izražavanju.
Implementacija naučenih metoda i vještina u nastavnom procesu ostvarena je kroz razne nastavne aktivnosti i terensku nastavu koja uključuje korištenje muzeja u nastavi povijesti.