Anketi je pristupilo 82% učenika 6.razreda i 80% učenika 8.razreda. Kvalitetu predavanja, zahtjevnost sadržaja, rokove predaje, dostupnost profesorice i jasnoću sadržaja 45.7% učenika 6.razreda ocijenilo je ocjenom odličan, 40% učenika ocjenom vrlo dobar. Kod učenika 8.razreda 48% smatra online nastavu Matematike odličnom, dok ih 39% smatra da je vrlo dobra. Čak 78.6% učenika 6.razreda smatra da su radom za ovaj predmet u online nastavi stekli dodatna znanja u korištenju računala, računalnih programa i aplikacija koja će koristiti i ubuduće, dok ih 17.1% smatra da su dodatna znanja stekli ali smatraju da ih neće koristiti ubuduće. Kod učenika 8.razreda samo 7% smatra da radom u online nastavi nisu stekli dodatne kompetencije.
Od svih ispitanih učenika 6.razreda velika većina želi i ubuduće nastaviti komunikaciju s profesoricom online kanalima, s time da ih 78.6% želi komunikaciju preko društvenih mreža. Također 62% učenika izjavljuje da bi željeli da se i u vrijeme redovne nastave snimi pokoja video lekcija ili da se domaća zadaća zadaje preko online učionice. Osmi razredi unatoč tome što odlaze iz osnovne škole izjašnjavaju se također u velikom postotku kako bi se komunikacija s profesorima trebala nastaviti putem e-maila ili društvenih mreža.
Jasna je distinkcija u motivaciji učenika na početku i pred sam kraj online nastave. Na početku ovog oblika nastave je 15% učenika 6.razreda imalo slabu motivaciju jer im se činilo da je to za njih prevelika količina sadržaja i zahtjevnost ili jer im jednostavno nije dalo raditi. Slična je situacija i u osmim razredima. Međutim, pred kraj ovog oblika nastave broj učenika 6.razreda kojima je motivacija slaba porastao je na 26%, a kod 8.razreda na 32%.
Više je truda u online nastavi moralo uložiti 41% učenika, dok se 46% učenika trudilo jednako kao i za vrijeme redovne nastave u obje dobne skupine. Redovito i na vrijeme je zadaće predavalo 67% učenika, dok ih je 27% povremeno kasnilo s predajom. Pri tome je se 40% učenika izjasnilo da su djelomično prepisali manji broj domaćih zadaća. Međutim, 12% osmaša ističe da je prepisalo polovicu svih domaćih zadaća.
Rezultati ankete su nam dali uistinu sjajan uvid u razmišljanje naših učenika. Iznenadilo nas je da i dalje žele dijelove nastave provoditi online, te da žele nastaviti komunikaciju s profesorima i manje službenim putevima kao što je e-mail. S obzirom na njihove odgovore zaključile smo kako ćemo i s povratkom u školske klupe nastaviti s digitalizacijom naše nastave i nastaviti komunicirati s učenicima i u online svijetu. Naime, naši učenici nemaju razvijene digitalne kompetencije na razini na kojoj smo očekivali. Pokazalo se da nakon temeljitih uputa i dalje nisu sigurni što im je činiti. Stoga smatramo da je za razvoj vještina 21.stoljeća (21st century skills) bitno u nastavu uvoditi digitalne sadržaje.
Odlučile smo za zahtjevne lekcije snimati sažetke i objavljivati online kako bi učenici kod kuće mogli ponoviti i utvrditi gradivo. Također, planiramo uvođenje obrnute učionice i online testiranja što do sada u redovnoj nastavi nismo koristile. Pozitivnom posljedicom smatramo poboljšane digitalne kompetencije naših učenika koji su svladali rad u određenom broju programa i aplikacija koje će im zasigurno dobro doći u budućem životu. Ako ništa, većina ih je naučila na koji način sročiti pristojan e-mail profesoru kad se treba ispričati zbog kašnjenja sa zadaćom.
Tea Borković, prof., Antonija Capan, mag.educ.math