prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Istraživanje o upotrebi mobitela i društvenih mreža

U sklopu Školskog preventivnog programa pedagog Alen Hasikić i psihologinja Tina Gregorović Hlušička proveli su istraživanje o upotrebi mobitela i društvenim mrežama. Istraživanje je provedeno u 5. i 8. razredu u OŠ Joakima Rakovca.

Upitnik se sastojao od 27 pitanja otvorenog i zatvorenog tipa. Prvi dio upitnika odnosio se na sociodemografska obilježja učenika. Anketiranju je pristupilo 20 učenika, odnosno 10 učenika 5. razreda i 10 učenika 8. razreda.

REZULTATI ISTRAŽIVANJA

 Svi ispitani učenici izjasnili su se da posjeduju vlastite mobitele.

  1. Kod učenika 5 razreda niži je broj učenika koji posjeduje društvene mreže, točnije 3 učenika nemaju, dok u 8. razredu svi posjeduju barem jednu društvenu mrežu.
  2. Stariji učenici, odnosno učenici 8. razreda više vremena provode koristeći mobitel, i to polovica učenika više od 3 sata, dok u 5. razredu polovica učenika koristi dnevno mobitel u trajanju do 1 sat.
  3. Kod procjene slobodnog vremena, odnosno što rade u slobodno vrijeme, rezultati su pokazali da više od polovice učenika 8. razreda koristi mobitel, dok u 5. razredu 70 % razreda ne koristi najčešće mobitel u slobodno vrijeme.
  4. Svi učenici 5. i 8. razreda izjasnili su se da u odabiru između druženja i igre s prijateljima ili upotrebe mobitela, radije biraju druženje i igru.
  5. 90 % učenika 8. razreda koristi mobitel neposredno prije spavanja, dok u 5. razredu to isto radi 30 % učenika.
  6. 60 % učenika 8. razreda odlazi u krevet na spavanje s mobitelom, dok u 5. razredu to isto radi samo 10 % učenika.
  7. Svrha zbog koje najčešće koriste mobitel, učenici 8. razreda zbog društvenih mreža, a učenici 5. razreda zbog igrica.
  8. Kod pitanja da procijene koliko je vremenski prihvatljivo u jednom danu koristiti mobitel, većina učenika 8. razreda smatra od 2 do 3 sata, a većina učenika 5. razreda smatra do 1 sat.
  9. Svi učenici 5. i 8. razreda izjasnili su se da se može postati ovisan o igricama.
  10. Učenici najčešće na mobitelu u 5. razredu igraju igrice kao što su Minecraft, a u 8. razredu Pubg, Farm…
  11. Nadziru li roditelji što rade na mobitelu, učenici 8. razreda izjasnili su se da kod 8 učenika to roditelji čine, a kod dvoje učenike ne, dok u 5, razredu 6 učenika navodi da roditelji nadziru upotrebu mobitela, a kod 4 učenika to roditelji ne čine.
  12. Jesu li se ikada dopisivali s nepoznatima na društvenim mrežama: kod učenika 8. razreda 3 učenika su odgovorila da, a 7 ne, dok je u 5. razredu 1 učenik odgovorio da, a 9 ne.
  13. Poznaju li sve osobe koje su im „online prijatelji“, u 8. razredu 2 učenika su odgovorila negativno, a 8 pozitivno, dok u 5. razredu 3 učenika su odgovorila negativno, a 7 pozitivno.
  14. Svi učenici 5. i 8. razreda su odgovorili da ne šalju svoje fotografije/videa osobama koje ne poznaju.
  15. Na pitanje jesu li ikada zaprimili poruku vrijeđajućeg sadržaja, u 8. razredu 4 učenika su odgovorila da, a 6 ne, a u 5. razredu 4 učenika su odgovorila da, a 6 ne.
  16. Jesu li ikada pisali neprimjerene komentare na društvenim mrežama, u 8. razredu 2 učenika su odgovorila da, a 8 ne, dok u 5. razredu 3 učenika su odgovorila da, a 7 ne.
  17. Prema mišljenju učenika 8. razreda najpopularnije osobe na internetu su: Mr. Beast, Ronaldo, Kyle Jenner, Kim Kardashian, a prema mišljenju 5. razreda: Messi, Mr. Beast, Ronaldo.
  18. Učenici su trebali izdvojiti što je neprihvatljivo na društvenim mrežama, prema mišljenju oba razreda to su: vrijeđanje, neprimjerene slike, ružni komentari, prijetnje…
  19. U kojoj dobi su učenici dobili vlastiti mobitel, učenici 5. razreda prosječno su dobili svoj mobitel sa 8 godina, a učenici 8. razreda sa 9 godina.

Detaljniji rezultati istraživanja predstavit će se na roditeljskim sastancima te Vijeću učenika.