Globalno zatvaranje škola uzrokovano pandemijom COVID-19 nedvojbeno je skrenulo pozornost na škole kao zajednice koje su važne za puno više od pukoga poučavanja i učenja. Podatci prikupljeni istraživanjem REDS pokazuju da je 50 % ili više ravnatelja škola u većini zemalja sudionica prepoznalo dobrobit učenika i nastavnika kao prioritet tijekom zatvaranja škola, ali i u budućnosti.
Pandemija COVID-19 poremetila je obrazovanje u neviđenim razmjerima, a na obrazovne sustave diljem svijeta utjecala su produžena zatvaranja škola i nagle promjene u normalnom radu škola. U okviru istraživanja REDS utvrđivano je kako je zdravstvena kriza utjecala na poučavanje i učenje te kako su dionici u obrazovanju reagirali na prekide u redovnome radu odgojno-obrazovnih ustanova. Ovim istraživanjem pruža se sustavan, multidimenzionalni i komparativni prikaz situacije u osnovnom obrazovanju u 11 zemalja sudionica diljem svijeta (Burkina Faso, Danska, Etiopija, Indija, Kenija, Ruanda, Rusija, Slovenija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Urugvaj i Uzbekistan).
Početni rezultati mogu poslužiti boljemu usmjeravanju i prilagođavanju obrazovnih politika na krizu i pružaju neprocjenjive informacije o tome što je potrebno za oporavak obrazovanja od krize i jačanje otpornosti obrazovnih sustava u budućnosti.
Poveznica na REDS izvještaj:
https://www.iea.nl/publications/international-evidence-responses-to-educational-disruption-survey
REDS međunarodna baza podataka nalazi se ovdje: https://www.iea.nl/data-tools/repository/reds
Objava rezultata održana je 24. siječnja 2022. godine na Međunarodni dan obrazovanja. Snimka je dostupna na IEA You Tube kanalu: https://www.youtube.com/channel/UCdYT_DWaT3akqyeI39IlIAQ.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.