prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Istraživanje: Percepcija i korištenje umjetne inteligencije među srednjoškolcima

Od 22. listopada 2024. do 6. prosinca 2024., u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar, provedeno je istraživanje na temu percepcije i korištenja umjetne inteligencije (AI) među srednjoškolcima.

Istraživanje, koje je osmislila i provela nastavnica Aleksandra Hohnjec, uključilo je 262 učenika iz svih razreda smjerova upravni referent i ekonomist. Korišten je mrežni anonimni upitnik, omogućujući učenicima da svojevoljno podijele razmišljanja i iskustva.

Rezultati su pokazali da većina učenika posjeduje osnovno ili srednje znanje o umjetnoj inteligenciji. AI alati, poput virtualnih asistenata i aplikacija za učenje, prepoznati su kao značajna podrška u obrazovnom procesu. Istaknute su prednosti poput uštede vremena, personalizacije sadržaja i lakšeg pristupa informacijama. Mnogi učenici smatraju da AI pozitivno utječe na njihovu motivaciju i postignuća, ali su također svjesni etičkih izazova, poput zaštite privatnosti i pristranosti algoritama.

Ovo istraživanje pruža vrijedne uvide o tome kako mladi koriste tehnologiju u obrazovanju i ističe potrebu za daljnjom edukacijom učenika i nastavnika. Integracija umjetne inteligencije u školski kurikulum ima potencijal unaprijediti kvalitetu obrazovanja, ali zahtijeva odgovoran pristup kako bi se izbjegle negativne posljedice.

Dobiveni rezultati ukazuju na snažan potencijal umjetne inteligencije kao alata za učenje. Također ukazuju na potrebu daljnje edukacije učenika i nastavnika o umjetnoj inteligenciji s posebnim naglaskom na njezine prednosti ali i potencijalne rizike. Istaknuta je važnost odgovorne i inovativne primjene tehnologije u obrazovanju, s naglaskom na prilagodbu obrazovnih procesa potrebama digitalnog doba i unapređenje kvalitete učenja. Umjetna inteligencija sve više oblikuje suvremeno obrazovanje, a rezultati ovog istraživanja jasno ukazuju na važnost integracije u nastavni proces. Ključno je osigurati edukaciju koja će učenike i nastavnike pripremiti za izazove i mogućnosti digitalnog doba. Takav pristup omogućit će školama da postanu nositelji inovacija i osnaže mlade za uspjeh u budućnosti.