prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Izazovi u tjednu programiranja

Tijekom međužupanijskog online javnog događaja “Izazovi u tjednu programiranja” realiziranog u petak, 25. listopada 2024. godine, održana su kratka i korisna predavanja te primjeri za učenike, učitelje, roditelje i sve zainteresirane.

EU Code Week  tj. Europski tjedan programiranja je društvena inicijativa koja se provodi od 2013. godine., a kojom se slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnja kroz programiranje i ostale tehnološke aktivnosti. Ideja je učiniti programiranje vidljivijim, pokazati mladima, odraslima i starijima kako programiranjem realizirati ideje, demistificirati te vještine i okupiti motivirane osobe kako bi učile. Na početku provedbe, EU Code Week je bio realiziran na razini Europe, no posljednjih par godina inicijativa se proširila diljem cijelog svijeta.

Ove se godine u razdoblju od 14. do 27 listopada održavalo skoro 50 000 događaja, a po broju prijavljenih događanja Republika Hrvatska zauzela je 4. mjesto s 800-tinjak događaja.

Jedan od tih događaja, Izazovi u tjednu programiranja, je realiziran 25. listopada 2024. Tijekom međužupanijskog online javnog događaja održana su kratka i korisna predavanja te primjeri za učenike, učitelje, roditelje i sve zainteresirane. Događaj su organizirali Tomislav Leček, mr.sc. Tamara Ređep, Jasminka Belščak i Nina Glavan. Nakon otvaranja događaja prezentirano je pet primjera.

Mr. sc. Tamara Ređep, učitelj izvrsni savjetnik, I. OŠ Varaždin i Tomislav Leček, mag. inf. učitelj izvrsni savjetnik, III. OŠ Varaždin su održali predavanje “Programiranje uz igru”. Svojim predavanjem prikazali su kako se igra može koristiti kao alat za motiviranje učenika i povećanje njihovog angažmana​ prilikom razumijevanja kompleksnih koncepata programiranja.

Dr. sc. Tea Pavičić Zajec, učitelj savjetnik, I. OŠ Varaždin i Ema Štrocinger, učiteljica informatike, VI. OŠ Varaždin prezentirale su temu “Robotika u nastavi. Prikazale su primjer uporabe robota u nastavi matematike, prirode i društva te likovne kulture te su se osvrnule na koristi primjene robotike u razrednoj nastavi. Izvrsna savjetnica Jasminka Belščak, mag. inf., OŠ Petrijanec je upoznala sudionike s projektnom aktivnošću “Kodirajmo ples micro:MaQueen Lite robota. Tijekom ove aktivnosti za interaktivnost i suradnju je korišten alat MicroBit Učionica dok su programi izrađeni u programskim jezicima MakeCode i Javascript uz dodatnu pomoć umjetne inteligencije i alata BlackBox.

Činjenicu kako su kodiranje i programiranje usko povezani sa stvarnim životom predstavila je Nina Glavan, mag. soc. paed., učitelj mentor, OŠ Šime Budinića, Zadar. Programiranje i kodiranje se koristi za automatizaciju poslova, rješavanje problema, unapređenje društvenih sustava, te za personalizaciju i razvoj kreativnosti. Posebno se ističu korisnosti u odgoju i obrazovanju za npr. razvoj logičkog mišljenja, rješavanje stvarnih problema, učenje kroz igru, razvoj digitalne pismenosti itd.

Antonia Pantelić, mag. educ. inf., III. OŠ Varaždin navela je najčešće probleme s kojima se susretala prilikom provođenja nastave programiranja na tabletima s naglaskom na programiranje u Scratchu. Također je prikazala i pojasnila online platformu Tynker namijenjenu programiranju te prikazala primjer jedne aktivnosti dostupne unutar platforme koju i sama koristi u nastavi.

Virtualni javni događaj i predavanja održana su na platformi ZOOM i bila su otvorena za sve zainteresirane sudionike. Pred kraj javnog događanja svi su sudionici došli do zaključka: Programiranje i kodiranje imaju ključnu ulogu u modernom svijetu, donoseći brojne koristi u različitim aspektima života. Oni ne samo da omogućuju automatizaciju zadataka i poboljšanje produktivnosti, već također potiču kreativnost, inovacije i rješavanje problema. Kroz razvoj aplikacija, web stranica i digitalnih alata, programiranje olakšava komunikaciju, obrazovanje i pristup informacijama.