prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Izložba učeničkih radova iz projekta “Gamifying heritage”

Projekt je nastao u suradnji učenika i nastavnika triju škola različitih obrazovnih profila, OŠ dr. Franje Tuđmana, Brela, Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića i Srednje strukovne škole, Makarska, a posvećen je istraživanju materijalne i nematerijalne baštine našeg prekrasnog grada.

U petak, 17.svibnja 2024. godine, u Gradskoj galeriji Antuna Gojaka povodom Dana muzeja, otvorena je izložba učeničkih radova nastalih kao rezultat rada na projektu “Gamifying heritage – Lov na blago Makarske”. Prikazani su razni radovi koji su dio izrade mobilne igrice metodom treasure hunt, a koja će biti dovršena i dostupna za korištenje krajem ove školske godine, negdje sredinom lipnja.

Projekt je proizašao je iz želje da se spoje tehnologija i kulturno nasljeđe, da se mladima pruži prilika da kroz igru i kreativnost bolje upoznaju svoje korijene i bogatu povijest koju grad nosi. Zahvaljujući radu i predanosti učenika te nesebičnoj pomoći njihovih mentora i učitelja, svi posjetitelji imaju priliku vidjeti plodove njihovog truda i strasti. Svaki crtež i digitalna ilustracija te koncept na ovoj izložbi nosi sa sobom priču o Makarskoj, priču koju su učenici istraživali, osjetili i prikazali kroz svoje radove. Oni su, istražujući našu baštinu, uspjeli spojiti prošlost s budućnošću, koristeći moderne tehnologije kako bi oživjeli sjećanja i tradiciju grada. Mentorice projekta bile su učiteljica Maja Brzica (OŠ dr. Franje Tuđmana), prof. Matea Maslać i Anita Zelić Tomaš (Srednja strukovna škola) i profesorice dr. sc. Valentina Lasić i Anđelina Mršo (Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića).

U projektu je sudjelovalo 15-ak učenika, a posebno treba istaknuti Lorenca Rajčevića, učenika 2. g Srednje strukovne škole, Makarska koji je sam radio digitalne predloške svih crteža. Zna li se da je takvih crteža bilo 60-ak, a da mu je za svaki predložak trebalo dva do tri sata, nije teško zaključiti da je Lorenco u ovom projektu ostavio srce, ali i dosta vremena. Sama igrica imat će tri razine, a bit će na hrvatskom i engleskom jeziku te će biti besplatna i javno dostupna svim sugrađanima i turistima. Nakon što se točno odgovori, pojavljuje se dobra biokovska vila, a ako je odgovor netočan, igrica ima i onu zločestu za javljanje loših vijesti i objašnjenje točnog odgovora.

Inače, kao i svaki projekt, ni ovaj ne bi mogao biti realiziran tek uz entuzijazam i dobru volju, no mentorice su uspjele osigurati financijsku potporu. TZ Brela, Općina Brela i Grad Makarska donirali su svaki po 500 eura, a dobili su i potporu resornog Ministarstva. Sama igrica stajala je 3.750 eura, čemu treba pribrojiti platformu, zakup Androida i IOS-a. Posebnu su zahvalu uz donatore izrazili Gradskom muzeju Makarska koji je osigurao izložbeni prostor i edukativne radionice ali ničeg, kako je rečeno na otvaranju, ipak ne bi bilo bez učenika. Njihova kreativnost, inovativnost i marljivost su ih doveli do uspješnog završetka projekta. Osim toga, pokazali su i da, uz pravu podršku i motivaciju, nema granica onome što mogu postići. Učenici su budućnost našeg društva i čuvari naše baštine. Osim izložbe mentorice su tiskale prigodne letke i katalog svih likovnih radova, napravile su mrežnu stranicu, virtualnu izložbu te su postavile i edukativni kviz kroz koji posjetitelji mogu testirati svoje znanje o materijalnoj i nematerijalnom baštini Makarske. Ovdje možete orinaći učeničke radove nastale kao rezultat rada na projektu “Lov na blago”. “Svaki zapis je spomenik. Iz spomenika povijest. Iz povijesti svijest. Iz svijesti sloboda. Iz slobode sreća.” don Frane Bulić.