Motivacija za čitanje djela bili su ulomci iz čitanke u kojima se otkrivaju sudbine djevojčica Sadako i Anne. Čitajući ulomke, učenici su razvili suosjećanje i empatiju prema žrtvama i kao pripremu za čitanje cjelovitog djela pogledali su nekoliko videozapisa o Holokaustu, Hiroshimi i općenito žrtvama Drugog svjetskog rata. Tijekom čitanja djela učenici su zapisivali natuknice koje su kasnije koristili za stvaranje lektirnih novina. Lektirne novine nastale su kao vježba pisanja novinarskih vrsta, od kojih su neke: vijest, reportaža, kritika, komentar, intervju.
Učenici su u lektirnim novinama preuzeli ulogu novinara i urednika i osmislili su štampe koje odaju počast ne samo djevojčicama koje su upoznali prilikom čitanja lektirnih djela, već i svim žrtvama koje su svojim nesretnim sudbinama pokazale surovost ratova. Uspomena na brojne nedužne stradale treba poslužiti kao izvor snage za razvijanje suosjećanja, tolerancije i međusobnog poštovanja. Lektirne novine koje su izradili učenici 8. d razreda na Hrvatskom jeziku možete pogledati na poveznici.