Unatoč tome što hrvatske škole sve više provode zabranu mobilnih uređaja, njihova sveprisutnost i prenosivost čine ih prikladnim obrazovnim alatom. Mobilno učenje ili m-učenje omogućuje moderan način podrške procesima učenja putem mobilnih uređaja. Ono daje učenicima mogućnosti da odaberu mjesto, vrijeme i dinamiku učenja, a čime se potiče njihova motivacija i angažman u usvajanju i prakticiranju znanja. Postoji veliki broj edukativnih mobilnih aplikacija koje se koriste u nastavi raznih predmeta. No, kako obrazovanje nudi mogućnost stvaranja, a ne samo korištenja, učenici mogu biti ti koji stvaraju vlastite jednostavne mobilne aplikacije te na taj način mogu kročiti u svijet programiranja na zabavan, a ujedno i koristan način.
Iako postoje brojni alati za stvaranje mobilnih aplikacija, odlučili su se na primjenu App Lab, odnosno programskog okruženja u sklopu mrežnog mjesta Code.org, neprofitne organizacije i obrazovne mrežne stranice. Code.org jednom godišnje organizira kampanju Sat kodiranja (eng. Hour of Code) kako bi promovirali informatiku i kodiranje za učenike diljem svijeta te pomogli učenicima u razvoju vještina rješavanja problema, logike i kreativnost, no lekcije putem kojih se želi pomoći učenicima u kodiranju na samoj stranici dostupne su tijekom cijele godine. Nakon pregledanih osnovnih materijala za učenje, učenici sedmih razreda u sklopu nastave informatike pristupili su App Lab-u kako bi stvorili vlastite obrazovne aplikacije za mobitele. Aplikacija se dizajnira kodiranjem u JavaScriptu s blokovima ili tekstom, a zatim se može u samo nekoliko sekundi podijeliti. U sklopu App Lab-a učenici se uče temeljne koncepte programiranja kroz stvaranje i kontrolu gumba, teksta, slika, zvukova i prikaza ekrana. Tako su nastali edukativni kvizovi, igre, a aplikaciju učenici uvijek mogu dodatno proširiti i kod kuće obzirom da je sve bazirano na web aplikaciji.
Učenici su bili visoko motivirani za rad u App Lab-u, pa ovim primjerom žele potaknuti učitelje na primjenu novih i inovativnih tehnologija. Na taj način će poticati razvoj kreativnog izražavanja kod učenika, pripremiti ih za primjenu novih tehnoloških dostignuća trendova, ali i naučiti kako koristiti informacijsko komunikacijsku tehnologiju na odgovoran i učinkovit način u učionici i izvan nje.
Literatura:
- Dominković, “Stvaranje edukativnih mobilnih aplikacija u osnovnoj školi”, Diplomski rad, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, 2023.
- Dekhane, S. & Tsoi, Mai Yin & Johnson, C.L. (2016). Mobile Application Development by Students to Support Student Learning. 10.4018/978-1-5225-0359-0.ch012.
- Mobilno učenje; Medijska pismenost, 2024.