prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Javna tribine o finskom obrazovnom sustavu

U sklopu obilježavanja Dana Erasmusa 2024. u Srednjoj školi Ban Josip Jelačić u suorganizaciji s OŠ Poliklinike Suvag, organizirana je javna tribina „Finnish education system and how we can learn from it“.

Na panel diskusiji koju su moderirali učenici SŠBJJ, govorile su nastavnice iz finske škole Niittikymmun koje su u tjednu od 14. do 18. listopada bile na aktivnosti job shadowinga u OŠ Poliklinike SUVAG, OŠ Šestine te Srednjoj školi Ban Josip Jelačić u Zaprešiću.

Na panel diskusiji koja je bila otvorena za javnost sudjelovali su i obrazovni djelatnici zaprešićkog kraja, predstavnici SUVAG-a i OŠ Šestine te učenici i djelatnici SŠBJJ-a. Učenici završnih razreda gimnazijskog smjera osmislili su pitanja za gošće, a dvojica učenika su moderirala tribinu na engleskom jeziku.

Govorili su o konceptu obrazovanja, sustavu vrijednosti i posljedično vještinama i kompetencijama koje se prioritiziraju u finskom sustavu, načinu vrednovanja, strukturi jednog radnog dana, obveznimi izbornim predmetima te što smatraju „najjačom stranom“ finskog obrazovnog sustava s obzirom da postižu tako dobre rezultate na PISA testiranjima. Panelistice su istaknule kako je to, po njihovom mišljenju, samostalnost i odgovornost učenika koja se njeguje i očekuje od prvog osnovne. Pa tako učenici sa sedam godina sami dolaze u školu, obično podzemnom željeznicom i sami obavljaju sve svoje školske zadatke.

Zanimljivo je da učenici oslovljavaju nastavnike prvim imenom te njeguju neformalan odnos, ali ipak s poštovanjem. Granice su svima jasne što je dozvoljeno, a što ne te postoje i posljedice za neprimjereno ponašanje. Nema klasičnim usmenih ispitivanja, već je uglavnom pismeno testiranje.

Spominju, kako su bile oduševljene hrvatskim učenicima koji su na fluentnom engleskom s lakoćom voditi razgovor i upravljali cijelim procesom. Učenici i djelatnici su naučili nešto novo, a i nastavnicama iz Finske je bilo zanimljivo čuti naša pitanja i promišljanja o obrazovanju. Interkativnom panel diskusijom, dobili su značajno obrazovno iskustvo za sve sudionike.