Predmet ovog javnog poziva je prikupljanje ponuda za sufinanciranje projekata, manifestacija, seminara, konferencija, radionica, predavanja, istraživanja ili pripremu i izradu edukacijskih materijala u bilo kojem obliku i za sve platforme, a čija bi tema bila medijska pismenost, razvoj i osvještavanje njene važnosti, kao i s njome povezana područja i projekti. Na temelju ovog javnog poziva neće se financirati, ili sufinancirati kupovina tehničke opreme, već samo projekti medijske pismenosti.
U proračunu Agencije za elektroničke medije za ovakve projekte za 2019. osigurana su financijska sredstva u visini od 400 tisuća kuna, a najviši iznos koji se može dobiti za pojedini projekt je 40 tisuća kuna u jednoj godini, a najmanji iznos je 4 tisuće kuna.
Rok za podnošenje prijava je 8. veljače 2019. godine, a prijaviti se mogu svi fakulteti, instituti, obrazovne ustanove, udruge i ostale pravne osobe koje razvijaju i rade projekte vezane uz medijsku pismenost.
Dokumentacija za podnošenje prijave može se podići u Agenciji za elektroničke medije, a dostupna je i na mrežnim stranicama Agencije. Prijave se dostavljaju Agenciji za elektroničke medije na popunjenom propisanom obrascu i s dokumentacijom kojom se prijava potkrepljuje. Svu potrebnu dokumentaciju potrebno je dostaviti u tri primjerka u zatvorenoj omotnici na adresu: Agencija za elektroničke medije, Jagićeva 31, Zagreb, uz napomenu “Prijava na javni poziv za sufinanciranje projekata medijske pismenosti”.
Svrha sufinanciranja je jačanje i razvoj medijske pismenosti te osvješćivanje građana o važnosti medijske pismenosti, koja podrazumijeva skup pojedinačnih i društvenih znanja, kompetencija i vještina, odnosno sposobnost pristupa medijima, razumijevanje, vrednovanje i kritičko promišljanje različitih aspekata medija i medijskih sadržaja te stvaranje i odgovorno dijeljenje informacija i medijskih sadržaja na medijskim i komunikacijskim platformama.
Medijska pismenost omogućuje građanima da razviju kognitivne, tehničke i društvene vještine i kapacitete koji im omogućuju učinkovit pristup i kritičku analizu informacija i medijskih sadržaja, da znaju provjeriti točnost informacija, kako bi mogli donositi informirane odluke na temelju medijskih sadržaja koje koriste, kreiraju i dijele i zaštititi se od dezinformacija, lažnih vijesti, dezinformacija i propagande, te sudjelovati u društvenome i kulturnome životu i imati aktivnu ulogu u demokratskom procesu.
Upute za prijavitelje i svi potrebni obrasci za prijavu dostupni su na ovoj poveznici.
Vijest je preuzeta s portala Medijska pismenost.