Imaju li učenici poteškoće s hrvatskim jezikom ili matematikom rješavajući zadatke s riječima?
Naglasak u nastavi matematike su matematički koncepti, no važna je i uloga komunikacije (objašnjavanje matematičkih pojmova te usvajanje uporabe matematičkog jezika, poticanje postavljanja pitanja o matematičkom sadržaju koje je potrebno razumjeti) putem kojih učenici usvajaju nastavni sadržaj. Iz toga proizlazi važnost jezika, čitanja i govora u nastavi matematike, posebice, u osnovnoj školi kada se učenici upoznaju s matematičkim pojmovima.
Učenici sedmog razreda dobili su jedan zadatak s riječima koji su, prema vlastitom nahođenju, preoblikovali tako da zadatak bude jasniji. Učenici su uočili nelogičnosti s kojima se susreću u matematici rješavajući zadatke s riječima, primjerice nogometno igralište u obliku šesterokuta. Osim toga, pitala nastavnica je učenike koji od ponuđena dva primjera jednog zadatka je jasniji i zašto.
Važno je imati na umu da je razumijevanje jezika ključno u svim nastavnim predmetima te da bez sposobnosti razumijevanja pročitanog učenici imaju velikih poteškoća u svladavanju nastavnog sadržaja. No, isto tako je važno oblikovati jasne zadatke s primjerima iz stvarnosti, izbjegavati dvostruke negacije, voditi računa o izboru riječi koje koristimo te izbjegavati suvišan i nepotreban tekst. U tom dijelu stoji naša odgovornost jer smo mi ti koji oblikujemo zadatke. Izuzetno je važna korelacija stručnjaka iz jezika i matematike jer smo mi ti koji oblikuju zadatke. Sve dok razumiju napisano, učenici mogu riješiti zadatak.