Dosadno mi je! Vjerojatno ćete tijekom praznika češće nego inače čuti ove riječi, a i veće su šanse da ćete nakon njih djetetu dopustiti da gleda televiziju ili se igra na tabletu.
“Davno sam naučio da ako jednom nešto odlučim, ne moram tu istu odluku donositi ponovno. Shvatio sam koliko je ovo djelotvorno i u roditeljstvu. Kad jednom postavimo pravila o korištenju medija, ne trebamo više donositi odluku svaki put kad djeca žele nešto gledati ili igrati. Sigurno će nas to tražiti i u trenutcima kada smo slabi i kada nam je dosta roditeljskih zaduženja i odgovaranja na dječja pitanja. No ako su pravila unaprijed postavljena, iskušenje da popustimo njihovoj želji da cijele praznike provedu pred televizorom ili uz tablet, bit će manje. Bez popuštanja tom iskušenju, bit će i manje roditeljske krivnje, koja nam je svima dobro poznata”, poručuje dr.sc. Eric Rasmussen, docent na Tehničkom sveučilištu u Texasu, koji se bavi istraživanjem utjecaja medija na djecu i mogućnostima roditeljskog posredovanja, a nove spoznaje nastoji roditeljima približiti na svojoj internetskoj stranici Children and Media Man.
Prenosimo vam nekoliko njegovih ideja za proaktivno postavljanje pravila o korištenju medija tijekom praznika:
- Odredite točnu količinu vremena koje djeca mogu provesti gledajući televiziju, koristeći mobitel ili igrajući se na tabletu. Njima prepustite odluku kada će iskoristiti to vrijeme. Sat vremena dnevno (za sve ekrane zajedno, ne pojedinačno) može biti dobar početak.
- Pomozite djeci da smisle stvari koje bi voljeli raditi tijekom praznika, a koje nemaju veze s medijima. Sastavite popis i stavite ga na hladnjak kako bi se djeca lako mogla podsjetiti kad se nađu u krizi.
- Isplanirajte obiteljsku filmsku večer – odredite jednu večer tijekom praznika kada ćete zajedno gledati film, jesti kokice i piti sokove. Tome će se djeca moći veseliti kad ne budu znali što da rade usred tjedna, kad nemaju nikakvih obaveza.
- Kakva god pravila odredili, ključno je s djecom razgovarati o njima prije nego što ih počnete primjenjivati i pomoći im da razumiju zašto ta pravila postoje.
Tekst je preuzet s portala medijskapismenost.hr.