Kao jedna od glavnih tema današnjice nameće se tema zdravlja. Na zdravlje pojedinca utječu mnogi čimbenici, a jedan od osnovnih je zdrava prehrana. Djeca i mladi skloni su preskakivanju obroka te konzumiranju brze i nezdrave hrane. Takav način prehrane uz manjak fizičke aktivnosti dovodi do povećanja tjelesne mase. Stoga je potrebno veliku pozornost u suvremenom odgoju i obrazovanju usmjeriti na stvaranje dobrih prehrambenih navika. Da je tome tako, potvrđuju i ishodi predmetnog kurikuluma Prirode i društva te očekivanja međupredmetnih tema Zdravlje i Održivi razvoj.
Osnovni ciljevi projekta:
- naglasiti utjecaj mjera koje treba poduzeti za zdrav život pojedinca, ali i za zdravlje društva u cjelini
- upoznati se s nekim osnovnim pravilima koja reguliraju svakodnevni život ma gdje se nalazili
- olakšati zaštitu zdravlja i zajednički život koji dijelimo s drugim pojedincima te
- upoznati učenike s ciljevima održivog razvoja do 2030. kao što su zdravlje i socijalna skrb.
Projekt je trajao od travnja do lipnja 2023. godine. Provedene su sljedeće aktivnosti:
- priprema zdravih sendviča
- kreiranje panoa o opasnostima gotove i pakirane hrane
- predavanje stručnjaka o važnosti zdrave prehrane i aktivnog života
- informiranje o važnosti konzumiranja jogurta i pripremanju voćnog jogurta bez aditiva
- jutarnja sportska aktivnost
- dijeljenje vlastitog voća i pripremanje sokova.
Prvašići su većinu projektnih aktivnosti uspješno isprepleli s predmetnim kurikulumima te aktivnim i suradničkim učenjem ostvarili mnoge predmetne ishode ali i međupredmetna očekivanja.
Prva projektna aktivnost koja se počela svakodnevno provoditi bila je jutarnje trčanje ili tjelovježba. Ukoliko ih vrijeme nije podržalo, u učionici su proveli petominutno razgibavanje. Također su tijekom trajanja projekta ugostili mnogobrojne goste. U goste su tako pozvali ravnateljicu škole, roditelje, trenere, liječnike te su oni potkrijepili znanja s praktičnim primjerima. 1. b razred OŠ-SE “San Nicolò” iz Rijeke uživao je trenirajući atletiku na stadionu Kantrida pod vodstvom trenerice Irene Pipinić koja je uz treniranje poučila učenike o važnosti razgibavanja, tjelesne aktivnosti ali i kvalitetnog obroka nakon treninga. Mama Kristina Brdar u učionicu je donijela različito voće te su učenici samostalno radili kvalitetan zdrav doručak. Ravnateljica Iva Bradaschia Kožul donijela je naranče i limune te je uz pomoć učenika radila svježi prirodni sok. Učiteljica Bojana Lanča je učenike poučila kako napraviti voćni jogurt sa sezonskim voćem ali bez aditiva.
U danima kada je na školskom meniju bio sendvič, upotpunjen je salatom, svježom mrkvom, paprikom ili jajem. Koliko je važno prevenirati bolesti i što znači zdrava prehrana učili su od školske liječnice dr. Mande Pripunić koja je ujedno i roditelj blizanaca učenika 1. b razreda. Učenici 1. b Osnovne škole Zvonka Cara iz Crikvenice su uz pomoć školske kuharice Milke Klement od integralnog peciva, pureće šunke, rajčice i zelene salate pravili zdravi sendvič. Mama Andrea Cooper pokazala im je kako napraviti humus, te od humusa, salate napravljene od različitih vrsta povrća i pureće šunke puniti tortilje.
Učiteljica Andrea Barac pomogla je učenicima u cijeđenju limuna i naranče kako bi napravili zdrave sokove te pokazala kako od običnog jogurta i sezonskog voća napraviti zdravi voćni jogurt bez aditiva.
Učenici su koristili digitalnu tehnologiju uz pomoć koje su kreirali logo projekta i izrađivali digitalne plakate u programu Canva. Koristili su i suradničku Padlet ploču. Istraživačkim učenjem prikupljali su podatke o svom tijelu i razvoju od rođenja do danas te pratili što jedu i kako provode svoje slobodno vrijeme. Podatke koje su prikupili prikazali su u istraživačkoj knjižici te izvodili jednostavne zaključke o svom tjelesnom razvoju, osobnoj prehrani i tjelesnim aktivnostima.
Prvašići iz OŠ San Nicolo su i rođendan proslavili uz zdravu hranu – jagode, a predložili su da i sljedeće godine rođendanska slavlja umjesto slatkiša zaslade sezonskim voćem ili orašastim plodovima. Sve što su naučili tijekom provođenja projekta objedinili su te snimili svoju prvu televizijsku emisiju kojoj su dali ime Zdrav razred. Pri kraju projekta učenici su se i upoznali putem videokonferencije tijekom koje su izmijenili iskustva o sudjelovanju u ovom projektu. Također su razmijenili i neke recepte za zdrave obroke koje su u projektu naučili i primijenili.
Komunikacija i suradnja s učenicima i učiteljima iz Turske odvijala se putem Europske platforme za obrazovanje i zajedničkih dokumenta. Učenici obje škole su na kraju projekta iskazali oduševljenje provedenim aktivnostima te je većina učenika potvrdila da su ciljevi projekta utjecali na njih na način da češće posežu za voćem, više jedu i povrće za ručak, a jutarnje tjelesno vježbanje postalo im je navika koju ne žele zanemariti nakon što projekt završi.