Neka djeca su izložena teškim iskustvima i emocionalnoj patnji, što može rezultirati stresnim reakcijama koje se očituju na emocionalnom, tjelesnom i misaonom planu. Ali, nekih od njih ne pokazuju promjene u ponašanju. Sposobnost djece da se uspješno razvijaju unatoč tegobama nazivamo njihovom otpornošću te se djeca koja odrastaju u vrlo teškim uvjetima kao što su kronično siromaštvo, roditeljsko zanemarivanje, roditeljska psihopatologija, zlostavljanje i život zbog ratnih zbivanja razviju u prilično zdravo prilagođene odrasle osobe.
Otpornost predstavlja izostanak teže reakcije nakon izlaganja djeteta značajnoj prijetnji ili višestrukim nedaćama ili, pak, kad dijete ostvaruje postignuće pozitivne prilagodbe unatoč prijetnji razvojnim procesima.
Što se u odgojno-obrazovnoj praksi (dječjem vrtiću, školi) pokazuje iznimno učinkovitim u poticanju otpornosti u ranjive djece?
Koja su to obiteljska obilježja važna da bi djeca bila što otpornija na životne nedaće? Koji su temelji otporne obitelji koju čine otporni pojedinci?
Činimo li dovoljno kao društvo ili kao pojedinci u pružanju potpore najranjivijima oko sebe?
Predavačica je Tatjana Žižek, Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec
Webinar će se održati u utorak, 21. siječnja 2020. godine, u 9 sati. Predviđeno je vrijeme trajanja webinara jedan sat.
Za sudjelovanje na webinaru obvezna je prijava u sustavu EMA, gdje se mogu pronaći i ostale informacije o webinaru: https://ema.e-skole.hr/edukacija/8645.
Snimke webinara objavljuju se na kanalu Ministarstva znanosti i obrazovanja na sustavu Meduza.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.