„Potraga za učenjem“ je proces poučavanja, ali i model čiji je krajnji ishod provjera primjene znanja i samostalnog rada. Može se primjenjivati u svakom razredu, u razrednoj i predmetnoj nastavi, a nastavnici imaju mogućnost i međusobne suradnje, razmjenjivanje iskustava i znanja stečenih uporabom ove metode.
Pitanja u drugom nastavku teksta odnose se na refleksiju naučenog i učenikov dojam o samom procesu učenja. Učenik odgovorima na pitanje pruža uvid kako i na koji način uči i usvaja gradivo, prepreke na koje nailazi, okruženje i koje eksterne činjenice utječu na proces učenja. Dobiveni odgovori, nastavniku pružaju uvid koliko je naučeno za učenika životno, tko učeniku pomaže u procesu učenja, kritičko razmišljanje i razumijevanje naučenog.
Pitanja će iz drugog dijela razvijati razmišljanja izvan konteksta određenih nastavnih predmeta i njihovih područja: učenik će razvijati svoje osobne stavove i pokušaj izricanja bilo pismenog ili usmenog; učit će izraziti sebe i tako spontano izgrađivati svoje mišljenje na temelju osobnog iskustva ili pak u povezivanju nastavnih područja.
Ovakve se aktivnosti mogu modelirati različitim igrama kvizovima ili pak grupnim radom. Pitanja se postavljaju zadanim protokolom i redoslijedom.
Je li učenje dovoljno?
- Predstavlja li ti učenje izazov?
- Što misliš da si dobro naučio? Što je bilo najteže u procesu učenja?
- Koji dio gradiva ti je bio najdraži dok si učio?
- Voliš li učiti o ovoj temi i gradivu? Zašto?
- Što smatraš najuzbudljivijim dijelom učenja ovog gradiva?
- Kako znaš da si uspješno savladao i naučio gradivo?
- Koliko si vremena proveo učeći?
- Što ćeš sljedeće učiti?
Kako kontekst pomaže ili ometa proces učenja?
- Što ti pomaže u učenju?
- Što te ometa ili ti odmaže u učenju?
- Koje korake poduzimaš ako zapneš u procesu učenja?
- Imaš li dovoljno materijala i prostora za učenje?
- Imaš li dovoljno vremena za učenje?
- Utječe li doba dana i prostor na učenje?
- Učiš li bolje samostalno ili u grupi?
- Kako se osjećaj kada vidiš da učenjem postižeš dobre rezultate?
- Je li tvoja učionica sigurno mjesto za učenje?
- Tko ti pomaže u procesu učenja?
- Kako ti tvoj nastavnik pomaže u učenju?
- Koje je najbolje vrijeme, mjesto i prostor za učenje?
Pitanja su poticajna za međusobno razumijevanje i komunikaciju; pomažu nastavnicima u njihovom osobnom razvijanju jer svaki je odgovor i novi kontekst iz kojega proizlaze ideje, teme i međusobni poticaji.
Temeljna je vrijednost „Potrage za učenjem“ povratna informacija o uspješnosti odnosno neuspješnosti primjenjivosti zadataka, nastavnikova umijeća poučavanja. Odgovorima na drugu grupu pitanja, nastavnik se upoznaje kako učenik doživljava proces učenja, kojim se tehnikama koristi i koje interne i eksterne faktore smatra najutjecajnijima u procesu učenja.
Izvor:
http://kimcofino.com/blog/2010/03/13/looking-for-learning/