„Potraga za učenjem“ proces je poučavanja, ali i model čiji je krajnji ishod provjera primjene znanja i samostalnog rada. Može se primjenjivati u svakom razredu, u razrednoj i predmetnoj nastavi, a nastavnici imaju mogućnost i međusobne suradnje, razmjenjivanje iskustava i znanja stečenih uporabom ove metode.
Kako bi se metoda uspješno provela, nastavnik postavlja pitanja i očekuje spontane i iskrene odgovore. Svaki je odgovor nastavniku i nova smjernica za daljnje poučavanje. Pitanja koja nastavnik postavlja učeniku, povratna su informacija o modelu poučavanja, refleksija o tome što je nastavnik poučio učenika, informacije o vrstama zadataka kojima se provjerava i vrednuje učenikov uspjeh. Postavljena pitanja i dobiveni odgovori, nastavniku pružaju uvid koliko je naučeno za učenika životno, koliko je razvijao vještine govorništva, kritičkog razmišljanja, čitanja s razumijevanjem, organizacije, analize, produkcije zadataka i projekata i koliko je životno upotrijebio jezično izražavanje.
Iako je prvotna definicija sama po sebi ozbiljna, impozantna i studiozna, nastavni proces „Potraga za učenjem“ jednako je ozbiljna metoda koja svojim suvremenim pristupom nastavnicima omogućava kako i na koji način njihovi učenici stječu znanje, vještine i razumijevanje naučenog.
U prvom nastavku donosimo prve dvije grupe pitanja iz metode „Potraga za učenjem“. Pitanja se postavljaju zadanim protokolom i redoslijednom.
Događa li se proces učenja?
- Što si danas naučio?
- O čemu si učio?
- Što misliš zašto si učio o ovoj nastavnoj cjelini?
- Reci mi nešto o čemu učiš.
- Jesi li već prije učio o ovoj temi?
- Možeš li to što si prije naučio sada iskoristiti?
- Možeš li povezati prije naučeno gradivo s ovime što učiš sada?
Je li učenje primjereno?
- Koja si znanja imao o ovoj nastavnoj cjelini ili gradivu prije nego što smo li ga učili i obradili u školi?
- Što sada znaš o ovom gradivu, a nisi znao prije? Zašto?
- Je li proces učenja bio prejednostavan? Pretežak? Je li bio baš onakav kakav je trebao biti?
- Je li ti bilo teško učiti o ovoj nastavnoj cjelini ili dijelu gradiva?
Temeljna je vrijednost „Potrage za učenjem“ povratna informacija o uspješnosti odnosno neuspješnosti primjenjivosti zadataka, nastavnikova umijeća poučavanja.
Izvor:
Rječnik hrvatskoga jezika, Leksikografski zavod Miroslav Krleža i Školska knjiga, Zagreb 2000.
http://kimcofino.com/blog/2010/03/13/looking-for-learning/