prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako organizirati uspješan grupni rad?

Podvojena su učenička mišljenja oko grupnog rada koji je jedan od važnih čimbenika odgojno-obrazovnog procesa. Koje sve kompetencije učenici stječu putem grupnog rada? 

Uče kako slušati druge kolege i kako izraziti mišljenje i ideje. Učenici u grupnom radu preuzimaju odgovornost za zajednički rad, ali i za rad koji su individualno trebali napraviti i njime pridonijeti cijeloj grupi. Uče kako razumjeti druge, pogotovo učenike drugih društvenih grupa i kultura i kako ostvariti uspješnu interakciju i suradnju.

Osvješćivanje važnosti grupnog rada pa do njegovog unaprjeđivanja, važan je korak za svakog učenika 21. stoljeća jer je upravo kompetencija komunikacije i suradnje temelj uspješnog grupnog rada koji će učenika dočekati na njegovom budućem radnom mjestu gdje će se od njega očekivati da te kompetencije ima razvijene.

Kako organizirati uspješan grupni rad?

Prvenstveno, prije nego što odredite zadatak za grupni rad, objasnite učenicima što uopće on znači i što se od njih očekuje. Pripremite ih na pozitivne i negativne strane grupnog rada koje bi im se mogle dogoditi i što učiniti ako se pojavi krizna situacija. Računajte na to da će se određeni učenici posvađati, žaliti kako jedni s drugima ne mogu raditi, kako netko radi više, a netko manje, ali upravo su takve situacije dobar temelj kako učenike poučiti kako raditi i surađivati u grupnom radu.

Nastojte ne dozvoliti učenicima da sami biraju s kime će raditi u grupi jer u tom slučaju pribjegavaju odabiru bliskih prijatelja. Usmjerite ih da prilikom odlučivanja s kime će raditi, odaberu kolege iz razreda s kojima se inače ne druže. Ponekad i vi možete unaprijed organizirati i grupirati učenike. Prilikom toga nastojte okupiti učenike s različitim sposobnostima i općenitim uspjesima u obrazovanju. Na taj način možete pomoći učenicima sa slabijim uspjehom da uče od učenika koji imaju bolje rezultate. Ostavite učenicima na izbor kako će podijeliti poslove i zaduženja unutar grupe.

Ako se grupni rad održava za vrijeme nastave, napravite raspored stolova u učionici kako bi se učenici mogli nesmetano kretati. Iz razloga što je u pitanju grupni rad, učenicima je potrebno omogućiti međusobnu interakciju i s drugim grupama u učionici. Na taj način razmjenjuju znanje, informacije i iskustvo. Napomenite kako bit nije u kopiranju tuđih ideja, već razvijanje kompetencija suradnje i komunikacije.

Nakon završetka grupnog rada, organizirajte prezentacije i izlaganja svake grupe. Nakon što učenici predstave svoje rezultate, zamolite ih da se međusobno vrednuju i naprave refleksiju. Tek kada međuvršnjačko vrednovanje završi, omogućite im svoju refleksiju i osvrnite se na pozitivne i negativne ishode. Također, zamolite učenike i da oni vama daju svoju refleksiju o ishodima koji su nastali radom, ali i na sve ono što smatraju da je u organizaciji i provođenju grupnog rada moglo biti bolje ili drukčije.

Izvor:

https://www.edutopia.org/article/creating-space-collaboration