Za izvođenje zadatka u školi učiteljima će trebati pola sata, a upute mogu poslužiti i roditeljima kao inspiracija za razgovor s djecom o ovoj važnoj temi.
U uvodnom dijelu sata s učenicima razgovarajte o sadržajima i ponašanjima koja pronalaze na internetu, s posebnim osvrtom na one sadržaje i ponašanja koje smatraju pogrešnima, uvredljivima i neprihvatljivima, a koja bi mogla utjecati na njih i njihove stavove. Cilj je utvrditi razlikuju li učenici pozitivne od negativnih sadržaja, stavova i ponašanja u online svijetu i potaknuti ih na kritičko prepoznavanje i odbacivanje negativnih sadržaja.
Postavite učenicima sljedeća pitanja:
- Jesu li ikada naišli na neprihvatljive sadržaje i ponašanja prema drugim ljudima?
- Jesu li slučajno naišli na moralno neprihvatljiva ponašanja?
- Jesu li naišli na nasilne sadržaje na internetu i koje?
- Jesu li dobili neprimjerene i uvredljive poruke od nepoznatih osoba?
Nakon uvodnog razgovora, zajedno s učenicima pogledajte kratki video uradak o potrebi zaštite djece na internetu. Video nosi naslov “Wo ist Klaus” – “Where is Klaus?”, ali u razredu možete koristiti prijevod Regulatorne agencije Bosne i Hercegovine “Gdje je Buco?”.
Nakon što ste s učenicima pogledali video, postavite im sljedeća pitanja:
- Koja je glavna poruka ovog videa? Što ste iz nje naučili?
- Koje vrste neprihvatljivoga ponašanja ste prepoznali?
- Što biste poduzeli da ste vi majka iz videa?
- Kako se najbolje zaštititi od ovakvih vrsta neprihvatljivog ponašanja?
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost.