Ovaj festival, poznat po motu „Mali festival za velike teme“, organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator, u suradnji s partnerima: Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Uredom pravobraniteljice za djecu i Hrvatskim filmskim savezom. Ovogodišnja je tema festivala obuhvatila sadržaje usmjerene na prilagođenost digitalnog svijeta djeci i mladima, a bogat program uključivao je filmsko-edukativne sadržaje, projekcije dječjeg filmskog stvaralaštva, radionice i panel rasprave.
Radionica „Kako prepoznati granicu između sadržaja koji pomažu od onih koji odmažu?“ učenicima je pružila priliku da promisle o utjecaju društvenih mreža i online sadržaja na njihove emocije i mentalno zdravlje. Društvene mreže svakodnevno donose velike količine informacija i sadržaja. Neki sadržaji inspiriraju no neki mogu biti demotivirajući pa čak i uznemirujući. Učenici su raspravljali o tome kako se u nekoliko sekundi mogu promijeniti njihovi osjećaji, a time i njihova reakcija na sadržaj koji pregledavaju. Poseban naglasak stavljen je na važnost prepoznavanja tjelesnih i emocionalnih reakcija pri susretu s različitim sadržajem. Cilj radionice bio je osvijestiti i poučiti učenike kako brzo procijeniti štetan sadržaj i oduprijeti se porivu da se izlože nekonstruktivnim ili toksičnim materijalima.
Radionicu je vodila Ivana Kurtov, diplomirana socijalna pedagoginja, certificirana učiteljica Mindfulnessa i Joge te psihoterapeutkinja pod supervizijom i u edukaciji, koja već drugu godinu zaredom gostuje u Gimnaziji Vukovar u sklopu ovog festivala. Tijekom prošlogodišnjeg izdanja održala je radionicu „Što sa sobom kad ne scrollam? Mindfulness i društvene mreže“, u kojoj je učenicima predstavila mindfulness tehnike kako bi im pomogla u boljem i konstruktivnijem upravljanju „praznim vremenom“ – trenucima koje često ispunjavaju društvenim mrežama. I ove je godine Ivana Kurtov učenicima pomogla osvijestiti što se događa s njihovim emocijama, mislima i tijelom dok su uronjeni u svijet društvenih medija.
Kroz iskustvene i reflektivne vježbe, učenici su analizirali vlastite reakcije na digitalne sadržaje i učili kako uočiti znakove negativnog utjecaja na vrijeme. Učenici su iskazali zainteresiranost za temu te su kroz praktične primjere i interaktivne rasprave osvijestili kako svakodnevna izloženost određenim sadržajima može oblikovati njihove emocije, ali i stavove prema sebi i drugima.
Za vukovarske je gimnazijalce sudjelovanje na radionici bilo iznimno poučno i korisno. Radionica je učenicima pružila vrijedne alate za suočavanje s izazovima digitalnog doba te ih potaknula na promišljanje o zdravijim načinima korištenja društvenih mreža i online sadržaja. Ovakvi programi i inicijative pomažu djeci i mladima u boljem razumijevanju digitalnog svijeta te ih osnažuju u kritičkom promišljaju o vlastitom odnosu prema tehnologiji i mentalnom zdravlju.
Festival prava djece kroz svoje programe, svake godine promiče važne teme, podsjećajući nas na odgovornost u stvaranju sigurnijeg i podržavajućeg digitalnog okruženja za djecu i mlade. Vukovarski su gimnazijalci, nakon provedenog događanja usvojili i sa sobom ponijeli nova znanja, iskustva i motivaciju za daljnji osobni razvoj.