Za svakog je roditelja važno usaditi temeljite i strukturirane radne navike za svoje dijete. Svakom djetetu, a kasnije tinejdžeru, obveze i očekivanja moraju biti jasno određeni i u svakom su odgoju individualni. Ipak, dolaskom puberteta, uvijek postoji mogućnost kako će se tinejdžer odjednom pretvoriti u mladu osobu izgubljenu u vlastitom sazrijevanju, društvu, tuđim očekivanjima i traženju vlastitog identiteta i izričaja. U takvim se situacijama roditelji mogu osjećati izgubljeno i potrebna im je pomoć i razumijevanje. Donosimo nekoliko savjeta kako se tinejdžeru može pomoći u stjecanju ili obnavljanju radnih navika koje će im olakšati proces učenja i usvajanja novih znanja i sposobnosti.
Stil učenja
Tri su stila učenja. Važno je da roditelji znaju na koji način njihovo dijete uči i usvaja znanje. Kada prepoznate uči li vaše dijete na vizualan, auditivan ili kinestetički način, bit ćete u mogućnosti odrediti kako i na koji način možete pomoći svojem djetetu ukoliko ima problema s učenjem i održavanjem radnih navika. Poštujte djetetov stil učenja i nastojte ne nametati način kako ste vi učili kada ste bili mlađi ili kako uči njegov brat ili sestra. Uvijek budite upoznati s djetetovim naprecima i postignućima, ali i neuspjesima, koji mu predmeti ide bolje, a koji lošije i na taj način budite spremni pružiti pomoć ukoliko dijete ne može samo riješiti problem.
Organizacija
Danas osnovne i srednje škole unaprijed moraju odrediti dane kada će se pisati ispiti i provjere znanja. Tinejdžeri su ponekada skloni slučajnom, ali i namjernom zaboravljanju svojih školskih obveza. Organizacija je školskih obveza polovica uspješnog školovanja. Vaš zadatak nije u potpunosti preuzeti brigu o djetetovim obvezama i stalno ga podsjećati na njih. Cilj je da se dijete osamostali i postane svjesno vlastitih odgovornosti koje ima prema školi i izvannastavnim aktivnostima. Budite upućeni u sve što se događa, provjerite jesu li sve obveze izvršene i uključite se ako je potrebno. Budite upućeni u raspored svojeg djeteta, kada se pišu testovi i provjere znanja i ukoliko smatrate kako je djetetu potrebna pomoć u realizaciji organizacije, privremeno se uključite. Dok su djeca mlađa, potrebno je više vremena provesti učeći ih radnim navikama i organizaciji. S vremenom sami moraju savladati vještine kako se pravilno i kvalitetno organizirati i na vrijeme izvršavati sve svoje zadatke.
Ciljevi i očekivanja
Zajedničkim snagama odredite ciljeve i uzajamna očekivanja. Dolaskom tinejdžerskog doba, roditeljska se očekivanja od djece povećavaju. Kako biste postigli obostrano razumijevanje i uskladili očekivanja od uspjeha u školi, budite prvenstveno svjesni kako taj put možda neće biti jednostavan. Možda vaše dijete još nema potpuno shvaćanje kako postići određeni uspjeh i rezultat, ali zato vi uvijek budite svjesni kako je za uspjeh ponekada potreban i neuspjeh. Čestim razgovorima objasnite djetetu kako konačni ciljevi zahtijevaju mnogo truda, vremena i odricanja. S obje strane. Nastojte biti realni u svojim očekivanjima. Vaše dijete možda nije jednako nadareno za svaki predmet i nije u mogućnosti u svemu biti izvrsno bez obzira koliko truda ulažete u njegovo obrazovanje. Previsoka roditeljska očekivanja mogu u tinejdžeru probuditi strah, anksioznost, ali i buntovničko ponašanje. Ponekada djeca sama sebi odrede previsoke ciljeve ili su po prirodi perfekcionisti, a tada je važno odrediti utječe li takav način razmišljanja i ponašanja na psihu djeteta. Ukoliko uvidite kako ponašanje djeluje negativno, reagirajte na vrijeme.
Pomoć u učenju
Tinejdžerima je važno osjećati se zrelima i odraslima i ponekada im je teško priznati kako trebaju pomoć u savladavanju radnih navika i školskog gradiva. Posebno im je teško na prijelazu iz osnovne u srednju školu kada se povećava obujam školskih predmeta i kada je gradivo zahtjevnije nego što je bilo u osnovnoj školi. Uvjereni kako sve mogu sami, nerijetko se nađu u situacijama nad kojima više nemaju kontrolu. Prvi je korak u rješavanju ovog problema spoznaja kako nema ništa pogrešnog u priznanju kako je pomoć potrebna ili kako nedostaju određene vještine koje su potrebne da se određeni predmet ili zadatak savlada. Drugi je korak da roditelji i djeca, međusobnom suradnjom pronađu točan uzrok zašto je došlo do problema i koji je najbolji pristup da se on riješi. Ponekad je rješenje u boljoj organizaciji, instruktoru koji će djetetu na profesionalan način pomoći kako savladati određeni dio gradiva ili tutoru koji će isključivo nadzirati vrijeme učenja vašeg djeteta i pomagati mu da svoje obveze izvrši na vrijeme. Roditeljska je pomoć također hvalevrijedna. Roditelji određeno vrijeme mogu pomagati djetetu u učenju sve dok se ponovno ne stekne sigurnost i pravilne radne navike. Pravovremeno traženje pomoći može spriječiti komplicirane situacije i svađe s roditeljima oko ocjena i uspjeha u školi, ali i izvanškolskim aktivnostima.
Izvor:
https://www.edutopia.org/blog/good-study-habits-minute-by-minute-heather-lambert