prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako u učionici poučavati internetski bonton

Učenici danas intenzivno koriste tehnologiju u svakodnevnoj komunikaciji, stoga je izuzetno važno poučiti učenike kako da se ponašaju na internetu.

Pojma “internetski bonton” (engl. netiquette) možemo definirati kao skup pravila lijepog ponašanja prilikom online komunikacije. Nastavnici možda nisu naviknuti poučavanju svojih učenika o ovoj temi, a učenici su možda premladi i neiskusni da bi znali kako se ponašati u online okruženju.

U ovom članku ćemo iznijeti glavne smjernice za primjenu pravila lijepog ponašanja na internetu, u svim oblicima online komunikacije u razredu, za koje vjerujemo da bi nastavnicima mogle pomoći.

Temeljna pravila lijepog ponašanja u online okruženju

Poštovanje

Važno je biti siguran da da se učenici prema svima u online okruženju odnose na isti način kao da s njima razgovaraju uživo. Kako bi se to postiglo, bitno je učenike osvijestiti da iza svakog nadimka i svakog profila na društvenim mrežama stoji osoba.
Neki učenici mogu pasti u zamku i povjerovati da mogu činiti što god im padne na pamet dok se skrivaju iza računala, ali umjesto toga, učenike možemo poučiti da budu suosjećajni te da dobro razmisle prije nego napišu ili pošalju agresivnu poruku.

Jasnoća

U online komunikaciji gube se neverbalne informacije kao što su ton glasa, izraz lica, itd., što može dovesti do nesporazuma i problema tijekom komunikacije.
Zbog toga bi učenici posebnu pažnju trebali posvetiti jasnom izražavanju. Bilo da raspravljaju o novom zadatku ili pripremaju novo događanje u učionici, važno je da se učenici uvjere da razumiju stajališta drugih učenike te ne donose brzoplete zaključke o tome što su drugi rekli online.

Pristojnost

Učenici se i u online okruženju nastavnicima trebaju obraćati tako da koriste njihove odgovarajuće titule ili zatražena imena, a također trebaju oslovljavati i jedni druge po njihovim imenima, pazeći na svoj ton pisanja.
Vrlo je važno pristojno se ponašati u komunikaciji s drugim učenicima i nastavnicima na internetu, kao što bi činili i u fizičkom okruženju. Uvrede, grube riječi, sarkazam i vikanje (pisanje velikim tiskanim slovima u online svijetu) trebati izbjegavati.

Ova temeljna pravila imaju za cilj olakšati nastavnicima uvođenje društvenih pravila ponašanja u online verziju njihove učionice. Pravila svakako mogu poslužiti kako vodilja ponašanja učenika kada objavljuju poruke na društvenim medijima, forumima, ili kad pišu e-poruku svojim kolegama iz razreda.

Izvor: https://www.crissh2020.eu/how-to-teach-netiquette-in-the-classroom/.