prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Karlovački osnovnoškolci natjecali su se u čitanju naglas

Na jezični razvoj pozitivan učinak ima – čitanje naglas. Nema sumnje da to znaju karlovački osnovnoškolci koji su se prijavili na ovogodišnje županijsko natjecanje gdje im je upravo to i bio zadatak.

U vrijeme kada moderne tehnologije iz temelja mijenjaju naše poimanje pisane riječi, ljubitelji knjiga – zaslužuju posebne pohvalu. Deveto županijsko Natjecanje u čitanju naglas održalo se u Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić” u Karlovcu, u ponedjeljak, 21. listopada 2024. godine, od 10 do 13 sati.

Natjecatelji su trebali predstaviti knjigu po vlastitom izboru. U obzir su došla isključivo prozna djela hrvatske i strane književnosti na hrvatskom jeziku, primjerena uzrastu natjecatelja.
Svaki natjecatelj imao je za nastup pet minuta. U prve dvije minute trebao je usmeno obrazložiti svoj odabir, a ostale tri bile su predviđene za izražajno čitanje. U nastupu se ocjenjivala kreativnost uvodnog dijela, jasnoća i razgovjetnost čitanja, izražajnost u nastupu, primjerenost teksta uzrastu i sveukupni dojam.

– Sva istraživanja u Hrvatskoj pokazuju da hrvatska djeca čitaju jer moraju, utilitarno su motivirana, čitaju samo ono što trebaju, a rijetko kada čitaju iz užitka. Upravo ovo natjecanje stavlja čitanje iz užitka na prvo mjesto, rekla je Kristina Čunović, ravnateljica Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić”.

Natjecanje u čitanju naglas ima i drugih prednosti; djeca uče kako nastupati pred publikom te stječu samopouzdanje. Svjesno ili nesvjesno – i promiču svoj hobi.

– Mladi ljudi često radije slušaju svoje vršnjake i kad netko od tih mladih ljudi čita naglas, zapravo privlači pažnju svih onih drugih, daje im dodatni interes, pokazuje im “ako sam ja pročitao – možeš i ti”, kazala je Ivančica Šebalj, profesorica hrvatskog jezika i književnosti.