prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Književno popodne povodom Noći knjige

Gimnazija Karlovac i ove se godine raznovrsnim programom pridružila obilježavanju manifestacije Noć knjige 2023. čija je ovogodišnja tema – „Sanjaju li roboti električne knjige“. Iako je temom fokus stavljen na fenomen umjetne inteligencije i njezin utjecaj na umjetnost, u sklopu manifestacije prisjećamo se i Marije Jurić Zagorke, Dinka Šimunovića, Antuna Gustava Matoša, Miroslava Krleže i Miljenka Smoje.

S obzirom na (ne)mogućnost organiziranja aktivnosti u večernjim satima škola ih je objedinila pod nazivom „Književno popodne u Gimnaziji Karlovac“ pa su tako učenici i voditelji radionica u terminima nakon škole organizirali i proveli pet različitih aktivnosti.

Prva je aktivnost Debatnoga školskoga kluba i polaznika izborne nastave Etike bila otvorena debata „Umjetna inteligencija – utopija ili distopija“. Literarno-matematičkom radionicom „Artificial intelligence i Matematika – stvaranje haikua“ učenici su se upoznali s područjem kriptografije, transpozicijskim šiframa u kojima se koriste frekvencije znakova i riječi u nekom jeziku. Zatim su uz pomoć sve popularnije aplikacije ChatGPT i Hrvatskog čestotnog rječnika odabrali pet ključnih riječi kojima su oblikovali haiku.

Polaznici radionice „Književna anamneza: mijenjaj dijagnozu lika!“ osmislili su alternativni kraj odabranog književnoga djela („Breza“, „Crni mačak“, „Posljednji Stipančići“ i „Tena“) na temelju proučenih materijala u aplikaciji Wakelet. Povezali su učestale pandemije i bolesti od prošlosti do sadašnjosti pomoću literarnih predložaka i neknjiževnih tekstova u formi liječničkoga kartona. Članice Čitateljskog kluba „GimKA“ održale su razgovor o kratkoj priči američkog književnika Daniela Keyesa „Flowers for Algernon“ iz 1959. godine. I na kraju, za učenike je osmišljen online kviz o životu i stvaralaštvu Antuna Gustava Matoša.

Raznovrsnim aktivnostima nastojalo se približiti nove dosege tehnologije književnim djelima. Kombinacijom inovativnih i tradicionalnih metoda učenike su radionice potaknule na promišljanje kako tehnologiju iskoristiti u edukativne svrhe i kako uzeti ono najbolje što tehnologija nudi. Fotografije radionica dostupne su na Facebook stranici škole.