Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:
OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitom interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Zadatak je učenika prikazati djelo na kreativan, originalan način i pri tome razvijati stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i prethodno stečenih znanja. Učenik čitajući djelo istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi i fabuli djela povezujući ga s vlastitim iskustvom. Po završetku stvaralačkoga rada, ilustriranja, priprema se za izvedbu. Nakon vlastite izvedbe komentira i vrednuje uratke drugih učenika uspoređujući ih sa svojima.
Učenicima je učiteljica Hrvatskoga jezika Vjekoslava Hrastović tijekom i nakon čitanja osmislila sljedeće aktivnosti:
- zadatak prije čitanja – izrada televizora prema uputi:
- a) priredi kartonsku kutiju i bijele papire (širinom manje od kutije), 2 kartonska tuljka od ubrusa
- b) na kutiji napravi rupe sa strane tako da kroz njih mogu proći kartonski tuljci
- c) prednju stranu kutije izreži i napravi prozorčić – veličina prozorčića i papira na kojima će se nalaziti okviri crteža treba biti jednaka
- zadatak nakon čitanja djela:
- kronološki ilustrirajte glavne događaje iz djela Koko u Parizu na određenim poljima papira
- papire međusobno spojite ljepljivom trakom onako kako se odvija fabula
- zalijepite/pričvrstite ih na tuljac i zatvorite kutiju
- tijekom prepričavanja djela izmjenjujete slike prepričavajući i komentirajući pročitano djelo
Učenici su najprije mogli postavljati pitanja učeniku izlagaču/izlagačici o djelu, ilustracijama, načinu predstavljanja. Nakon toga su vršnjački vrednovali radove i predstavljanje drugih učenika prema opisniku:
- kreativnost – ime djela, autor, naslov, urednost 3- 2 -1
- razumijevanje pročitanoga, cjelovitost prikazanoga 2- 1- 0
- pravogovor 2- 1- 0
- jasnoća i izražajnost izlaganja 2- 1- 0
- opći dojam predstavljenoga 1- 0