prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Komunikacija između roditelja i učitelja

Kada dijete krene u školu, osim prijateljstava koje gradi s drugom djecom u razredu, ono gradi i jedinstven odnos sa svojim nastavnicima. Toliko koliko je bitan kvalitetan i uspješan odnos između djeteta i nastavnika, jednako je tako bitan odnos između roditelja i nastavnika.

Roditelji imaju svoja očekivanja i od svoje djece i od njihovih nastavnika koja ponekada nisu usklađena ili jednostavno ne nailaze na mogućnost uzajamne suradnje i razumijevanja. Način na koji će se odvijati komunikacija između nastavnika i roditelja uvelike će utjecati na sve razine odnosa, a najviše na samo dijete.

Primjeri pravilne komunikacije između roditelja i nastavnika:

  • Sagradite prijateljski odnos s nastavnikom tako da otvoreno izrazite svoje zadovoljstvo što se vaše dijete nalazi u njegovom razredu ili na predavanju. Podijelite ciljeve koje ste postavili sa svojim djetetom. Nastavnici cijene proaktivnost.
  • Povremeno nađite vremena kako biste se zahvalili nastavniku. Npr. „Moja je Klara jučer iznimno uživala na satu prirode i društva učeći i sudjelujući u pokusima o svojstvima vode.“ Nastavnici vole znati da imaju pozitivan učinak na djetetov život i obrazovanje.
  • Pobrinite se da dijete odlazi na vrijeme na spavanje. Djeca koja su neispavana imaju problema s koncentracijom i sklonija su neprimjerenom ponašanju za vrijeme nastave.
  • Imajte razumijevanja za nastavnike. Nije uvijek jednostavno balansirati između akademskog, društvenog i emotivnog  okruženja učionice pune djecom te pritom pazeći da roditelji budu sretni i zadovoljni.

Primjeri nepravilne komunikacije između roditelja i nastavnika:

  • Nemojte diktirati svoja očekivanja i mišljenja stavljajući ih ispred nastavnikovih promatranja i zapažanja. Npr. „Moj Noa već je savladao množenje s dvoznamenkastim brojevima, trebali biste mu davati zahtjevnije zadatke ili ga staviti u napredniju grupu.“.
  • Nemojte zvati nastavnike kod kuće izvan njihovog radnog vremena osim ako nije u pitanju hitan slučaj ili ozbiljna situacija. Pozivi o upitima koji su točno zadaci zadani za zadaću ili kojeg datuma će se održati sat lektire u vrijeme kada nastavnik više nije u školi niti na svome radom mjestu nisu prikladni i smatraju su zloupotrebom nastavnikovih privatnih podataka.
  • Nikada nemojte loše govoriti o nastavniku ispred svog djeteta. Iako možda mislite sve najgore o određenom nastavniku, suzdržite se od negativnih komentara. Dijete će dobiti loš dojam o svom nastavniku, projicirati vaš stav prema njemu ili prenijeti drugima što ste izjavili. Sve to uvelike će utjecati na odnos koji dijete stvara s nastavnikom.
  • Ako imate problema s određenim nastavnikom nikad nemojte prvo ići ravnatelju na razgovor o problemu koji imate već ga probajte prvo riješiti sa samim nastavnikom.