Kompetencije i ishodi učenja CRISS MOOC-a
Sudjelovanje na tečaju omogućit će nastavnicima poznavanje, razumijevanje i provođenje metodološkog okvira digitalne kompetencije Europske unije. Digitalne su kompetencije prema Europskoj uniji jedna od osam ključnih kompetencija koje svaka mlada osoba mora steći prije završetka obveznog obrazovanja, a kroz rad na tečaju te u radu s platformom nastavnik stječe vrijedno iskustvo izobrazbe, kako vlastite, tako i učenika, u znanjima potrebnim za razvijanje ovih kompetencija.
Osim općenitog rada na podizanju vlastitih i učeničkih kompetencija, nastavnik će putem MOOC-a naučiti kako koristiti posebno izrađen ePortfelj za praćenje učenika. EPortfelj služi kao riznica radova napravljenih s namjerom da se prati i prikaže učenički napredak i savladanost određenog područja digitalne kompetencije.
Osim navedenog, uz posebno razvijen sustav analitike znanja, nastavnik cijelo vrijeme ima mogućnost uvida u razvoj, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika.
Detaljan plan tečaja
CRISS MOOC počinje 11. veljače i trajat će četiri tjedna (20 sata nastave), a sastoji se od tri glavna modula:
- Ključne digitalne kompetencije učenika
- Stvaranje i upravljanje dokazima učenja kroz ePortfelj
- Scenariji učenja i kako ih oblikovati pomoću CRISS-ove platforme
Tko može sudjelovati?
Svi zainteresirani nastavnici slobodno mogu pristupiti CRISS MOOC-u putem sljedeće poveznice – CRISS MOOC. Završetak tečaja ne zahtijeva sudjelovanje u CRISS pilotu, iako je potrebno registrirati školu kako bi se prolazilo praktične aktivnosti na CRISS-ovoj platformi.
Svi zainteresirani nastavnici moći će se prijaviti za pohađanje masovnog otvorenog tečaja tijekom cijelog vremena trajanja tečaja.
* * *
CRISS projekt je počeo 1. siječnja 2017. godine, a trajat će do 31. prosinca 2019. godine. Ukupna vrijednost projekta je oko 6 milijuna eura, od čega će Europska komisija financirati najviše 4,87 milijuna eura. Koordinator CRISS projekta britanska je kompanija EXUS Software LTD, a u projektu sudjeluje ukupno četrnaest partnera, među kojima su javne ustanove, neprofitne ustanove, sveučilišta, mala i srednja, kao i velika poduzeća. Hrvatske su škole uključene u projekt posredstvom CARNET-a koji je partner na projektu CRISS zadužen za pilotiranje CRISS modela digitalnih kompetencija i platforme na razini Hrvatske. Preko 1000 hrvatskih učenika i 92 nastavnika iz ukupno 21 škole uključeni su u onsite pilot projekt koji se odvija tijekom školske godine 2018./2019.