Muzika je sastavni dio svakog društva i života pojedinca te ujedno odgoja i obrazovanja učenika. Kako bi se potakla kreativnost te razvijao interes za muziku i glazbene sposobnosti, učenici su se uključili u eTwinning projekt “Krila muzike”. Učenicima se kroz projekt nastojalo muziku približiti na zanimljiv način uz razne aktivnosti kojima bi unaprijedili svoju pozornost, memoriju i interes za slušanjem umjetničke i zabavne glazbe.
Provodile su se razne glazbene aktivnosti: pjevanje, sviranje, slušanje, plesanje, ritamske/melodijske imorovizacije Musicograma, Body percussion…Kod učenika se razvijala:
- estetska kompetencija, kompetencija za cjeloživotno učenje, komunikacija i suradnja te digitalne kompetencije
- glazbena osjetljivost i kreativnost
- osjećaj za lijepo
- osnove glazbenog ukusa i pismenosti
- odgovornost prema kulturnoj baštini i tradiciji te
- ekološka osviještenost izradom i korištenjem glazbenih instrumenata od recikliranog materijala.
Cilj projekta bio je da učenici usvoje elementarna znanja i vještine predviđene kurikulumom nastavnog predmeta Glazbena kultura uz pomoć zanimljivih i inovativnih metoda u nastavi. Sastojao se od više aktivnosti. Na početku su izradili logo projekta. Plan projekta sastojao se od pet aktivnosti:
- Slušanje glazbe
- Pjevanje i sviranje
- Muzika i ekologija
- Muzika i tradicija
- AI i IKT u nastavi.
U svrhu suradnje i razmjene ideja i aktivnosti svoje su glazbene uratke postavljali u zajedničku prezentaciju izrađenu u digitalnoj aplikaciji Canva ili Book Creator. U projektu su učenici učili pjevati, svirati na udaraljkama ili tjeloglazbom i instrumentima od recikliranog materijala, plesati, stvarati ritamske i melodijske cjeline, stvarati pokrete uz glazbu, slušati tradicijske i svečane skladbe te uz njih svirati dječjim instrumentima ili tjeloglazbom.
Ishodi projekta su usko povezani s ishodima predmetnog kurikuluma Glazbene kulture i očekivanjima Međupredmetnih tema Učiti kako učiti, Zdravlje te Osobni i socijalni razvoj. Ovim projektom je uz ishode predmetnog kurikula i međupredmetnih tema ostvaren i veći interes za muziku i različite žanrove i oblike muzike. Stečena su znanja o različitim načinima prikaza muzike te se razvijala kreativnost u kreiranju i stvaranju pokreta uz muziku. Učenici su dobili uvid u tradicijsku muziku i instrumente te modernu kroz AI i IKT alate i u konačnici su unaprijedili svoju muzičku/glazbenu pismenost.