Naime, u sklopu Erasmus+ projekta DARE and SHARE! pokrenuti su eTwinning projekti “Country from the box“ i “Upoznajmo Hrvatsku!“ kojima je cilj bio upoznavanje Hrvatske i ostalih europskih država obilježavajući pritom 2018. godinu kao Europsku godinu kulturne baštine. Ideja prvog projekta bila je pronaći po jednu školu u svakoj od 28 zemalja EU te s njima poštanskim putem razmijeniti kulturološke kutije kojima će jedni drugima predstaviti svoju zemlju kroz osam kategorija.
Dogovoreno je da se u kutiju postavi po jedan predmet ili više njih kojima će se predstaviti nacionalne simbole (zastavu, himnu, razglednicu glavnog grada), uobičajene riječi na materinjem jeziku prirodne i kulturne ljepote, tradicionalnu igru, gastronomiju, zavičajnu legendu, najbolje sportaše, izume i izumitelje, tradicionalnu glazbu i ples. Pozvane su zainteresirane škole i u čas se okupilo 16 zainteresiranih koji su se pridružili. Cijelo prvo polugodište trajale su pripreme i dogovori oko odabira materijala za kutiju…učenici su istraživali hrvatske ljepote, kulturnu baštinu, jelovnike iz različitih hrvatskih regija, tradicionalne plesove, učili o hrvatskim izumiteljima, sportašima, znanstvenicima.
Na kraju istraživačkog rada odlučili su svojim vršnjacima Hrvatsku predstaviti ne samo kao domovinu srebrnih nogometaša, već su se u kutiji, pored brošure o hrvatskim sportašima i nogometne lopte s potpisima hrvatskih nogometaša našli i hrvatski izumi poput kravate, Mikado čokolade kao prve čokolade s rižom na svijetu, padobran Fausta Vrančića, memory kartice s prirodnim i kulturnim ljepotama Hrvatske, magnet sa slovom glagoljice, tradicionalni hrvatski primorski i kontinentalni jelovnik, istarski fuži i pazinski cukerančići, legenda o tome kako se sagradila pulska Arena, pljočke kao tradicionalna igra, slikovnica o Hrvatskoj i Šegrt Hlapić, domaća valuta – kune i još mnogo toga. Pripremanje i pakiranje kutija bila je prilika za učenike da obnove znanje o svojoj zemlji, a uzbuđenje je raslo kada su u školu počele pristizati kutije iz partnerskih škola.
Učenici su se kroz ovaj projekt imali prilike upoznati sa sadržajem pristiglih kutija i došli do novih saznanja o Njemačkoj, Austriji, Portugalu, Rumunjskoj, Italiji, Švedskoj, Grčkoj, Finskoj, Litvi, Estoniji, Francuskoj, Cipru, Sloveniji, Španjolskoj, Danskoj i Poljskoj.
Kako ne bi sve to ostalo nezabilježeno, odlučili su u Europskom tjednu obilježiti i Dan Europe te su prošlogodišnji Dan škole zamislili kao šetnju kroz zemlje Europske unije. Svaki je razred predmetne nastave spojio s jednim razrednom razredne nastave i krenulo se u osmišljavanje i priprema prezentacije određene zemlje. Na svakom je štandu bila predstavljena jedna država na temelju materijala koje su dobili u kutiji, ali i na temelju istraživanja o određenoj zemlji koju su učenici samostalno odrađivali kroz satove povijesti, geografije, stranih jezika i satova razrednika.
Na talijanskom štandu dočekali su ih šareni proizvodi koje svi dobro poznajemo – popularni slatkiši, maketa Kosog tornja iz Pise, plesala se pizzica, Pinokio ih je upoznao s prirodnim i kulturnim ljepotama i jela se pizza. Francuska se predstavila kroz gastronomiju – čuvene madeleine, francuske sireve i vina, plesao se can-can i upoznavala zemlja kroz etape čuvenog Tour de Francea. Španjolci su zabavili flamencom i naučili prisutne, između ostalog, da je dizajn za lizaljke Chupa Chups osmislio Picasso. Na austrijskom štandu plesao se bečki valcer, naučili su ponešto o Sacher torti, Klimtu i Mozartu. O Rumunjskoj su saznali kroz priče koje im je pričao glasoviti Drakula, na grčkom štandu kušali su grčku salatu, testirali umjerenost kroz Pitagorinu čašu, učili korake sirtakija, s Pipi su istraživali Švedsku, istražili Afroditin otok – Cipar, Dansku prikazali kroz Anderesenove bajke, čuvene legiće i Risalamande – tradicionalni danski božićni puding, saznali točnu adresu Djeda Božićnjaka u Finskoj i naučili nešto o finskim saunama kao mjestu susreta i sastavnog dijela svakodnevnog života Finaca, Poljskoj – rodnoj zemlji Nikole Kopernika, Portugalu čiji je Cabo da Roca najzapadnija točka Europe, Estoncima kojima je jedinima na svijetu osiguran besplatni brzi internet i koji su izumili Skype, Nijemcima koji su izumili gumene Haribo bombone i još mnogo toga čime su znanje o susjednim zemljama produbili i na kreativan način istraživanjem otkrili. Svi prisutni mogli su također svoje znanje o pojedinim državama provjeriti u kvizu za vrijeme trajanja manifestacije i osvojiti slatke nagrade.
Osobito bogat bio je hrvatski štand, jer su učenici četvrtih razreda u sklopu eTwinning projekta “Upoznajmo Hrvatsku!“ razmijenili kutije s devet škola iz različitih hrvatskih županija pa su i oni imali prilike nastavni sadržaj obogatiti proučavanjem zavičajnih kutija i otkriti ponešto o svojoj zemlji. Saznali su tako da je morčić simbol Rijeke, da je mandolat tradicionalna dalmatinska slastica, da se zagrebačka kremšnita od ostalih razlikuje po čokoladnoj glazuri, da se prozor još zove obluk, pendžer, barkun i fineštrin, da se Bjelovar naziva „Grad sira“, da je Kopački rit najstariji park prirode u Hrvatskoj i još mnogo toga. Čuvenu bajku Šuma striborova preveli su na zavičajna narječja, predstavili svoja tradicionalna jela, naučili plesne korake nekoliko plesova, upoznali se sa prirodnim i kulturnim ljepotama svoje zemlje.
Sva znanja stečena za vrijeme realizacije ovih projekata prezentirana su na Danu škole koji je ujedno bio prilika da učenici pokažu svojim gostima trud koji su uložili u realizaciju ove manifestacije u kojoj su uživali svi – učenici, učitelji i njihovi roditelji. Zadovoljstvo je na kraju bilo vidjeti s kolikim su žarom učenici pripremali svoje točke istražujući Europu obogaćujući na taj način znanja koja dobivaju formalnim putem kroz kurikulume pojedinih predmeta. Prije nekoliko dana stigle su izvrsne vijesti iz nacionalne agencije – oba projekta nagrađena su nacionalnom oznakom kvalitete, a projekt “Country from the box“ prepoznat je i na europskoj razini kao kvalitetan i inovativan način poučavanja i uključivanja učenika u učenje.
Sve te činjence daju vjetar u leđa u nastojanjima da i dalje nastave s provedbom ovakvih projekata koji kod učenika i kod učitelja potiču kreativnost te razmjenu iskustva s kolegama iz ostalih europskih zemalja.