prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Lektira na zanimljiv način

Učenici prvog razreda Osnovne škole Višnjevac s učiteljicom Natašom Subašić i učenici drugog razreda Osnovne škole „Dobriša Cesarić” Osijek s učiteljicom Marijom Bilić na zanimljiv su način prepričali lektirna djela kamishibai tehnikom pripovijedanja u lipnju 2024. godine.

Učiteljice su učenike pripremile za uspješno pripovijedanje predstavljajući im drevnu japansku tehniku pripovijedanja kamishibai. Takav način pripovijedanja se javlja početkom dvadesetih godina 20. stoljeća. Kamishibai je umjetnost pripovijedanja uz pomoć slika. Izvorni prijevod je „papirnato kazalište” (kami – papir, shibai – igrati/gluma), a može se objasniti kao niz ilustracija smještenih u drvenoj kutiji (butai). Kamishibai je oblik pripovijedanja koji kombinira uporabu slike i pripovijedanje pripovjedača.

Nakon pročitane lektire učenici 2. a razreda, kamishibai tehnikom pripovijedanja, izveli su adaptaciju priče Plesna haljina žutog maslačka autorice Sunčane Škrinjarić na priredbi u školi. Tradicionalni način kamishibai pripovijedanja učenici su obogatili i glazbenim dodatkom između svakog uspješnog učeničkog crteža u boji. Tako su učenici svirali na metalofonu, ksilofonu, trianglu, bubnju, služili se kineskim zvoncima i drvenim štapićima. Zadivili su publiku svojim umijećem pripovijedanja i liričnim glazbenim intermecima. Svih šesnaestero učenika na sceni stopili su se u jednu dirljivu, lirsku priču. Bili su nagrađeni, prvo trenutkom emocionalne stanke, a potom snažnim pljeskom. Kad učenici pripovijedaju svojim vršnjacima, priči nema kraja!

Učenici su 1. a razreda izrađivali svoju mini kamishibai kutiju s vlastitim crtežima i pripovijedali svoje priče. Na taj način su unaprijedili vještinu pripovijedanja. Najviše ih je oduševilo što su bajku kao obavezno lektirno djelo u Kurikulumu Hrvatskog jezika 1. razreda mogli prepričati kroz učeničke crteže. Umetnuli su ih u veću kartonsku kutiju (butai) koju je izradila učiteljica. Već svima poznatu Crvenkapicu interpretirali su na zanimljiv način.

Ovi su sati lektire bili uspješni u oba razreda jer su učenici razvijali prezentacijske vještine te su ispunjeni ishodi kao što je poboljšanje jezičnih i komunikacijskih vještina kroz tradicionalni japanski način pripovijedanja.