Na razini predmetnoga kurikula trebali su ostvariti sljedeće ishode:
- OŠ HJ B. 6. 4. učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
- IKT A. 3. 1. učenik samostalno odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju i proučava nove mogućnosti poznatih programa
- IKT B. 3. 1. učenik samostalno komunicira s poznatim osobama u sigurnome digitalnom okruženju
Učenici šestog razreda Osnovne škole Ivan Lovrić na zanimljiv su način obradili djelo za cjelovito čitanje “Pisma iz mog mlina”. Na uvodnom satu učiteljica je upoznala učenike s CARNET-ovim portalom eLektire na kojemu mogu pročitati i poslušati djelo putem poveznice.
Kako bi se što bolje pripremili za čitanje, u virtualnoj smo učionici pogledali videozapis o mjestu zbivanja koje povezuje sve priče u ovoj zbirci, a to je piščev mlin u Provansi. Videozapis možete pogledati putem poveznice. Upoznali smo se s piščevom biografijom kako bi učenici mogli prepoznati elemente biografije u djelu “Pisma iz mog mlina”.
Zatim smo zajedno pogledali animiranu lektiru, rad učenice sedmog razreda, koja je dostupna ovdje. Nakon odgledanog videozapisa, učiteljica i učenici su se dogovorili koje će priče pročitati.
Učiteljica je potom učenicima objasnila zadatke za mjesečni projekt.
1. zadatak: Učenici su trebali prema pročitanome sadržaju odabranih priča u alatu Canva izraditi novine. Učiteljica im je dala upute za rad u alatu koje možete pronaći na poveznici.
Učenici su trebali napraviti najmanje 2 stranice novina i naslovnicu, a za svaku priču napraviti barem po jednu rubriku ili članak. Rubrike su morale biti povezane sa sadržajem iz djela, npr. novosti, vijesti iz kulture, iz crkvenog života, intervju s piscem, kutak za zabavu i sl. Izgled naslovnice i vrijeme izlaska novina morali su biti u duhu vremena djela.
Na sljedećim poveznicama možete vidjeti neke učeničke radove:
2. zadatak: Nakon izrade novina, učenici su trebali vrednovati novine jednoga učenika iz razreda slučajnim odabirom prema rubrici za vrednovanje.